Bosch vaskemaskine slår HFI relæ fra

Hej

Model : Bosch WAP28368SN/09 Link

Så snart vi drejer på programvælgeren så relæet fra, når varmelegemet ikke er tilsluttet kan vi fint vælge et program (har ikke prøvet at starte et).

Jeg har pillet varmelegemet ud, det er selvfølgeligt møget til efter 5 år. Jeg har prøvet at måle med multimeteret 26 Ohm så det passer jo meget godt med at det er et 2kw.

Kan det evt. være noget andet eller skal jeg bare komme i gang med at bestille et nyt varmelegeme

Pft
Lars
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
9373 4400
Der er sikkert afledning til jord. Så der skal måles til jord.

fase
Lars N
Lars N Trådstarter
30
S. Fabrin skrev den 29-07-2020 19:47:20

Der er sikkert afledning til jord. Så der skal måles til jord.

Det havde jeg jo ikke lige tænkt på at måle men jo det er der jo ellers ville rælæet ikke slå.

Der er sørme hul igennem :)

jeg køber en ny

karl smart
karl smart
1372 2600/2700
Det er varmelegemet der er gennemtæret og giver en fejlstrøm som kobler HFI , i skal bruge afkalknings middel sammen med vaskepulveret hver gang i vasker , så sker det ikke igen.......

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
Annonce
Annonce
mfrost
mfrost
2135 9400
Når hpfi’en falder ud på vaskemaskiner så er det i 99,99 af alle tilfælde varmelegemet der er defekt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her