Fugtstyret ventilator starter ikke

Hej med jer,
Håber, I kan hjælpe endnu engang 😅
Jeg fik sat en ny ventilator op for et par uger siden, den er fugtstyret og er skruet helt ned, så den burde tænde, når jeg går i bad ( laveste indstilling er 40% fugt). Men, det gør den ikke. Den har ikke startet på noget tidspunkt.
Den kørte, da elektrikeren testede den, han testede dog ikke fugtstyringen, så vidt jeg ved.
Han har sat ledninger til fase og nul og jeg er kommet i tvivl om det er korrekt, eller der skal være en slags mellemledning, som de nævner i brugsanvisningen.
Det er en billig Jem og Fix model, men den burde i det mindste køre som ny 😬😅.

https://www.jemogfix.dk/badrumsventilator-m-hygrostat-og-timer/8105/9045949/

Er ventilatoren defekt eller skal der mellemledning til?

Med venlig hilsen
Hanne
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal en mellemledning til, så kører ventilatoren, når du tænder lyset. Fugtstyringen kan ikke føle noget, uden der kommer fugtig luft forbi. Det kommer der ikke, når ventilatoren ikke kører.

fase
Der skal være tre ledninger: fast fase, nul og en tændledning fra kontakt/lampested. Til din oplysning så er fasen den ledning, der altid er strøm på.

fase
Ok, tak, jeg går tilbage til elektrikeren og brokker mig😉.
Den skal bare have 230 V direkte , så burde hygrostaten styre ventilatoren , og starte op når den instillede luftfugtihed  er nået , hvis man ønsker det så kan ventilatoren også styres fra  en afbryder , som skal sidde parralelt over hygrostaten.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
calle captiosus, det du skriver kan ikke lade sig gøre af den  simple grund, at klemmerne for hygrostaten ikke er ført ud. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis