Startspærre

Hej venner.. Har lige købt mig en Mazda 6 med startspærre. Men har kun fået en nøgle med..  Er der nogen der ved om man kan deaktivere den ved at hive stikket ud når bilen er tændt?? Det gjorde jeg nemlig på min gamle Peugeot 406, den var dog med kode startspærre.. Har ikke turdet prøve, da jeg er i tvivl om den kan kræve omkodning eller sådan noget hvis jeg gør det.. Vil godt slå den fra så jeg bare kan bruge de ekstra nøgler jeg har fået lavet som der ikke er chip i.. 

Rasmus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
nl89
nl89
168 3730
alternativ er at pille chipen ud af nøglen og lime den fast til startspærresensoren bag inddækningen ved tændingslåsen. så slipper du for at købe ekstra nøgle med chip, men så er sikkerheden også der efter. det gjorde jeg på min gamle bil ;D
Steensen
Steensen
1544 8700
Gå til en mekaniker og få det gjort på rette vis, med at få bestilt en nøgle med chip, de løsninger du efterlyser forringer sikkerheden.

RasmusMøller
RasmusMøller Trådstarter
10 8930
Nl89. Har tapet hele nøglen fast 🤣 Bare som midlertidig løsning,  men ville godt bare ha ve den slået fra, for ellers har jeg bare konen i røret når den har rykket sig lidt,  og ikke får forbindelse🙄😉  "Steensen" ved godt det er det mest rigtige, men det er en billig bil som jeg ikke regner med nogen gider stjæle, så vil godt sparre pengene til en ny nøgle med chip. Men stadig tak for jeres indput/forslag 👍🙏

Rasmus
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du er fra det jyske så ligger der Nic-tec.dk i Nørresundby, han laver en nøgle med kodning til 800,- 
Søren O
Søren O
3651 7000
Jeg er ret sikker på at bilen skal være med virksom startspærre for at overholde synskrav - vil tro at du i detailforskrifter for køretøjer, fra året hvor bilen første gang blev indregistreret, kan se det.
Så omgår du reglerne er det et lovbrud, hvor der ved f.eks. tyveri ikke vil være forsikringsdækning.

Søren O
RasmusMøller
RasmusMøller Trådstarter
10 8930
Ville jo godt sparre de 800 hvis jeg ku det😉 Tænker da ikke synsmanden siger noget til hvis stsrtspærre er slået fra. Ved da næsten heller ikke hvordan han skulle opdage det.. 

Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. startspærre citron xantia
    Lav-Bil (2 svar)
  2. Fordnøgle driller
    Lav-Bil (6 svar)
  3. Startproblemer - Renault Megane 99
    Lav-Bil (23 svar)
  4. Opel Zafira vil ikke starte
    Lav-Bil (3 svar)
  5. startspærre
    Lav-Bil (2 svar)
  6. Renault Twingo nyt batteri i nøgle. Problemer!
    Lav-Bil (5 svar)
  7. motor box
    Lav-Bil (3 svar)
  8. fiat punto 1994 har den startspærre og servo?
    Lav-Bil (2 svar)
  9. Kodning af låsecylinder
    Lav-Hus (9 svar)
  10. Ekstra nøgle Volvo V70 årg 2003
    Lav-Bil (7 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her