Startspærre

Hej venner.. Har lige købt mig en Mazda 6 med startspærre. Men har kun fået en nøgle med..  Er der nogen der ved om man kan deaktivere den ved at hive stikket ud når bilen er tændt?? Det gjorde jeg nemlig på min gamle Peugeot 406, den var dog med kode startspærre.. Har ikke turdet prøve, da jeg er i tvivl om den kan kræve omkodning eller sådan noget hvis jeg gør det.. Vil godt slå den fra så jeg bare kan bruge de ekstra nøgler jeg har fået lavet som der ikke er chip i.. 

Rasmus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
alternativ er at pille chipen ud af nøglen og lime den fast til startspærresensoren bag inddækningen ved tændingslåsen. så slipper du for at købe ekstra nøgle med chip, men så er sikkerheden også der efter. det gjorde jeg på min gamle bil ;D
Nl89. Har tapet hele nøglen fast 🤣 Bare som midlertidig løsning,  men ville godt bare ha ve den slået fra, for ellers har jeg bare konen i røret når den har rykket sig lidt,  og ikke får forbindelse🙄😉  "Steensen" ved godt det er det mest rigtige, men det er en billig bil som jeg ikke regner med nogen gider stjæle, så vil godt sparre pengene til en ny nøgle med chip. Men stadig tak for jeres indput/forslag 👍🙏

Rasmus
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du er fra det jyske så ligger der Nic-tec.dk i Nørresundby, han laver en nøgle med kodning til 800,- 
Jeg er ret sikker på at bilen skal være med virksom startspærre for at overholde synskrav - vil tro at du i detailforskrifter for køretøjer, fra året hvor bilen første gang blev indregistreret, kan se det.
Så omgår du reglerne er det et lovbrud, hvor der ved f.eks. tyveri ikke vil være forsikringsdækning.

Søren O
Ville jo godt sparre de 800 hvis jeg ku det😉 Tænker da ikke synsmanden siger noget til hvis stsrtspærre er slået fra. Ved da næsten heller ikke hvordan han skulle opdage det.. 

Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis