Bosch Eurostar - hvor meget tryk

Hej

Angående naturgasanlæg med en Bosch Eurostar gaskedel.

Efter at have luftet mine radiatorer ud, er trykket faldet i systemet til 1 bar. Før var det konstant på 3.

Når jeg fylder vand på systemet (der kan være meget lidt - 10-15 sek) stiger trykket igen til 3, men falder så til 1 efter nogle timer.

Nogen der har erfaringer med dette? Hvor stort skal trykket gerne være?
Alt virker som det skal, både vand og varme..

/Janus
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm.....hvis dit system var tæt inden du luftede ud, er det garanteret stadig ok smile

Der er sandsynligvis stadig luft i systemet, så du må på den igen, med yoghurtbæger og klud rundt til alle radiatorer.

Lars

-------------------------
Hej
Når du lufter ud, skal cirkulationspumperne standses, og jeg vil mene at du skal lufte ud igen.
Alt efter dit anlæg skal du nok op på 2-3 Bar tryk igen.
Men husk når du sætter vand til systemet at der ikke er luft i tilførelses- slangen.

Håber du får det hen biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Tak for de gode råd.

Nu falder trykket til 0 med det samme, og der fosser ca 10-11 liter ud af overløbet med det samme.
Jeg tror det er kedlen, hvorfor skulle den ellers smide alt det vand ud i overløbet.

Jeg arbejder fortrøstningsfuldt videre på sagen wink
Hej

Jeg har ikke selv naturgas, men på mit kombinerede system med pillebrænder og oliefyr lukkede jeg for et par måneder siden vandet af i forbindelse med en reparation. Da jeg fyldte på anlæges igen tabte det trykket i løbet af få dage, dette gentog sig flere gange, så jeg erkendte efterhånden at noget var galt. Da jeg gik systemet efter viste det sig at den sikkerhedsventil som jeg havde lukket vandet ud igennen var blevet utæt og dryppede ganske langsomt. Denne ventil er designet til at åbne ved 2,5 atm (eller var det bar?) En ny kostede 180 kr ved den lokale smed og tog mig en halv time at montere. Kunne det være samme problematik hos dig? Blot en tanke.

mvh Anders
Anders, det råd var guld værd.
Det var lige præcis problemet, sikkerhedsventilen var blevet utæt og nu fungerer det hele.
Tak!
Annonce
Man har jo lav at være heldig engang i mellem; skiftede du så selv ventilen?

mvh Anders
Nej, jeg må bide i det sure æble og indrømme: det gjorde jeg ikke.
Jeg turde ikke binde an med beholderen, den er fyldt med målere, ledninger og rør.
ok, selv den den bedste GDS´er kan blive modløs ved synet af den slags!

mvh Anders
Og så er det jo også lige sådan at den allerbedste GDS'er er ham/hende der ved hvor ens egne evner slutter og proff'en skal tage over :wink: biggrin

MVH
Kim

MVH
Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis