Multisliber? Erfaringer?

Hejsa

Jeg står og skal bruge en multisliber (Dremel-agtigt-værktøj)
Jeg kan se, man kan få billige udgaver i hhv. Biltema og Harald N. Til godt 150,-
Jeg ville egentlig have en Blå Bosch (da jeg har andet i den serie) men kan se de koster 750,- og op..
Er der nogen af jer der har prøvet de billigere?
Det er ikke et krav at den er batteridrevet.
I første omgang skal den blot bruges med en diamantskive, til at skære noget beton af i et hjørne , hvor jeg ikke kan komme til med vinkelsliber.. (af samme årsag overvejer jeg de billige varianter, selvom jeg normalt er tilhænger af at købe ordentligt værktøj)

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt en af de bilige Harald skarld i flere år, når jeg skulle fræse lidt i mine bonsai træer, men den kom til kort da jeg brugte den til at slibe/gravere i glas...Den blev varm og til sidst stod den helt af. Om det var alderen eller mit brug har jeg lidt svært ved at bedømme, jeg synes ikke jeg var så hård ved den 

Så jeg endte med at købe en Dremmel 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det kommer jo an på hvor meget og hvor ofte du forventer at den skal bruges.

Jeg køber normalt kvalitets værktøj, men med værktøj er skal bruges meget sjældent har jeg da tit købt i en billigere kvalitet.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
PinkHenrik skrev den 28-07-2020 11:15:52

Den blev varm og til sidst stod den helt af.
Er du sikker på, at den døde helt? Jeg har en Proxxon, som også blev meget varm ifm. at jeg ville skære en bolt over med den. På et tidspunkt gik den ud og ville ikke mere, og der var den meget varm og lugtede brændt, så jeg troede også, at den var brændt helt af. Men efter lidt afkøling / dagen efter virkede den igen, så jeg går ud fra, at der sidder en termosikring som slår fra, hvis den overopheder.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 28-07-2020 12:54:37
Er du sikker på, at den døde helt? Jeg har en Proxxon, som også blev meget varm ifm. at jeg ville skære en bolt over med den. På et tidspunkt gik den ud og ville ikke mere, og der var den meget varm og lugtede brændt, så jeg troede også, at den var brændt helt af. Men efter lidt afkøling / dagen efter virkede den igen, så jeg går ud fra, at der sidder en termosikring som slår fra, hvis den overopheder.

Ja den var helt sikkert død... jeg skilte den ad og konstaterede at den var brændt til døde.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har en makita på batteri. Er tilfreds med den, og er især glad for klingenmed betonsliber.
Jeg bruger den også til at slibe på vanskeligt tilgængelige steder.
Jeg har ikke så god erfaring med de medfølgende savklinger.

Peter Nissen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis