Robot eller havetraktor - hvad ville du vælge?

2200 kvm have. Ville du vælge og hvorfor? :

Robotplæneklipper husqvarna 420
+ motorplæneklipper (til diverse)
I alt omkring 21-22.000 inkl. afgrænsningstråd

Eller

Rider havetraktor Husqvarna 214tc (24.000,-)

Prismæssigt ikke så langt fra hinanden. Løbende omkostninger ved jeg ikke helt.
Rideren kan nok holde 20+ år. Det kan robotten formentlig slet ikke, men Robotten sparer tid og holder plænen pæn. 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rider - det er hyggeligt at slå plæne.. minimum 2 gange pr. uge.. så er det pænt (husk at slå i forskellige retninger, så der ikke kommer spor..)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Helt klart en robotplæneklipper! Din græsplæne vil altid være nyslået og en Husqvarna robotplæneklipper kan godt holde i +10 år, især hvis du passer på den og løbende vedligeholder den!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg kan godt lide en tur på plænetraktoren, så hos mig kommer der ikke robot foreløbig.

Især efter jeg byttede min Stiga park, ud med en Hustler fastrac zeroturn, er det for alvor en fornøjelse at slå græs.


Vi prøver igen, i morgen --
Robot, Så kan du drikke din øl mens den bliver slået. Jeg skulle have købt mine for flere år siden. Det er bare dejligt at når du kigger ud af vinduet så er græsset nyslået. 

 

Annonce
Har lige købt robot her i sommer, da jeg ellers skulle have købt en ny plæneklipper.
Er overrasket over hvor god den holder græsset slået også på svært tilgængelige steder - så helt klart robot!
Tak for svar.
Jer med robot - hvilket mærke har I?

Overordnet er I tilfredse, kan jeg høre, men er der nogle ting ved jeres model i finder træls?
Fx den måde den agerer på i nogle situationer eller ting den ikke gør så godt som forventet. 
Hvis din have er lidt kompliceret, så ville jeg vælge Husqvarna 430X eller 450X, - de har begge indbygget gps, hvilket skulle sikre en bedre dækning af et kompliceret haveanlæg, og vel dermed også behov for mindre køretid.
#djaydjay
De er bare så hulens dyre (det er 420 nu også)
Har også tænkt på at købe 2 Gardena i stedet. En til forhaven (500kvm) og en til baghaven (ca. 1500kvm) og lade 200kvm gro vildt.

Gardena er jo et datterselskab af Husqvarna. Nogen der ved om de opfører/klipper på samme måde (intelligensen/software)?
Jeg har en Gardena Sileno Life 750, som jeg købte og opsatte sidste år. Den gør det super godt. Den er meget stabil og MEGET støjsvag. Jeg har tidligere haft en Robomow, der larmede helt enormt, så man ikke gad være på terrassen når den kørte. Den gik også i stykker konstant og kostede mig næsten 13.000 kroner på 2,5 sæsoner, men det er et helt kapitel for sig selv :-) Jeg skulle have læst om dem først på Trustpilot...

Gardena er ejet af Husqvarna og deler teknik med dem, hvilket er en kæmpe fordel. Mange af Gardenas robotplæneklippere trækker på forhjulene, hvilket gør dem yderst terrængående og mindsker risikoen for at køre fast ved større ujævnheder og huller.

Ligesom Husqvarnas robotplæneklippere kører Gardena også retur til ladestationen via en såkaldt guidetråd. Det fungerer rigtig godt og da robotplæneklipperen så ikke skal køre retur via kanttråden får man ikke grimme kørespor langs alle kanterne! 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis