Robot eller havetraktor - hvad ville du vælge?

2200 kvm have. Ville du vælge og hvorfor? :

Robotplæneklipper husqvarna 420
+ motorplæneklipper (til diverse)
I alt omkring 21-22.000 inkl. afgrænsningstråd

Eller

Rider havetraktor Husqvarna 214tc (24.000,-)

Prismæssigt ikke så langt fra hinanden. Løbende omkostninger ved jeg ikke helt.
Rideren kan nok holde 20+ år. Det kan robotten formentlig slet ikke, men Robotten sparer tid og holder plænen pæn. 

2200 kvm have. Ville du vælge og hvorfor? :... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
420- modellen er beregnet til op til max 2200m2, - så hvis den skal dække dit behov, så skal den køre 24 timer i døgnet 7 dage om ugen. Tror du vil blive gladere for en model et nummer større, så der vil være lidt overskud.
Skal du have 2 Gardena, så bliver prisen vel nærmest det samme, idet det også ved dem er angivet max plæneareal ved 24 timers drift.
Gardenaen har ikke GPS, men som Wezio anfører så har de som Husqvarna guidekabel, hvilket i mine øjne må være en stor gevinst, både når den skal hjem til ladestation og hvis man ønsker at den eks starter i 30% af tilfældene i forhaven eller lignende fordeling rundt i haven.
 
blackbird skrev den 29-07-2020 18:53:52

jeg har to husqvarna og de kørere bare. wezio så har du bare et spor midt på istedet for

 Nej, for robotplæneklipperen kører retur til ladestationen på venstre side af guidetråden i forskellige afstande. Nogle gange 50cm fra og nogle gange næsten to meter fra.

Du kan se min have her. Rød streg er guidetråden som den følger tilbage til ladestationen og ud når den skal ud til de forskellige zoner. Min Gardena robotplæneklipper kører alle ugens dage i dagtimerne.

 

Her kommer også et billede den røde streg.

Min daværende Robomow fulgte kanttråden retur til ladestationen. Alle mine kanter blev fuldstændig smadret. Så smadret at robotplæneklipperen af og til kørte fast langs kanttråden. Min far har samme problemer med sin. Nu vil han forsøge at armere græsset med hønsenet langs alle kanter. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja min laver et spor og det er lige på guide linen


 

Jeg har som Wezio, Gardena Sileno Life 750, min kan indtil nu klare det med kun at køre 4 dage i ugen, fra kl. 8  til kl. 18, om det bliver ved med at være sådan ved jeg ikke.

Ps. Min græsplæne er ikke så flot grøn som Wezio. :-)
                                           
Nej det er mine heller ikke. Men det er også kun her i sommerhuset at der er spor. Jeg tror at han har et bedre kamera😭😭

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis