Toilet sprøjter i toppen når cisternen fylder.

Hej -

Som overskriften siger er mit toilet begyndt at sprøjte fra toppen når cisternen bliver fyldt, det sprøjter simpelthen så meget at vandet står ud af toppen af cisternen selv når det hele er skruet sammen.

Er der behov for udskiftning af noget af indmaden, er det et kalk problem eller noget helt tredje?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har set før, at man har skåret en 1 liter sodavandsflaske midt over og vendt bundstykket på hovedet ned over indløbsventilen. Men ellers kunne det trænge til en voldsom afkalkn8ng ellerudskiftning.

 

Når det er opstået som noget nyt, så tror jeg på afkalkning. Luk for vandet nede ved gulv /væg. Adskil hele den hvide plastventil og læg delene i eddike en nat eller et mere. Samle det igen og det vil sikkert virke,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Husk at have en natpotte   

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ahh så blev det straks værre.

Efter et styks afmontering og en seriøs afkalkning spiller indmaden nu. Desværre ser det ud til at jeg i afmonteringen knækkede de små plastik holdere af til indløbsventilen. Dvs, der hvor den gule ring skal klemme og tætne ventilen i bunden af cisternen.

Jeg har ikke opdaget at noget knækkede, men kunne simpelthen ikke få det til at lukke igen, og nu kan jeg godt se at den gule ring ikke har noget at klemme omkring.

Det virker til at halvdelen af internettet siger at man skal tage cisternen af, købe nye cisternebolte og nye reservedele, mens andre anbefaler at man bare køber et nyt toilet.

Nogen gode idéer? Jeg er ikke helt populær herhjemme efter at være gået fra et sprøjtende toilet, til intet toilet nu.
Hvorfor skulle du dog skille toilettet ad? Køb en ny indløbsventil og monter den, så er den ged barberet.
Dit toilet kan da stadig bruges ved at have en spand vand til at skylle ud med. Værre er det ikke.

fase
Det er umiddelbart selve ventilsædet hvor plastik "holderne" sidder på. Dvs monteret fra undersiden af cisternen, hvert fald i forhold til hvad jeg kan læse mig frem til.

Det er et Ifo cera toilet.
Du kan købe et komplet armatur til dit toilet for under 500 kr. Se linket. Har du prøvet det lavteknologiske at se på, hvordan det er skruet sammen?
Ifø cera  

fase
Yes og der følger det netop et nyt ventilsæde med, problemet at at den umiddelbart eneste måde man kan skifte ventilsædet på, er at tage cisternen af.

Og her råder størstedelen af man alligevel ødelægger toilettet gennem den operation.
Det vil jeg påtage mig at skifte uden at at tage cisternen af, jeg har prøvet . Du behøver ikke skifte alt i udløbsdelen (den del, der er under udløbspakningen, behøver du ikke skifte) og indløbsdelen er forsynet med en pakning indvendig og en omløber, som spænder pakningen til, udvendig.

fase
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis