Toilet sprøjter i toppen når cisternen fylder.

Hej -

Som overskriften siger er mit toilet begyndt at sprøjte fra toppen når cisternen bliver fyldt, det sprøjter simpelthen så meget at vandet står ud af toppen af cisternen selv når det hele er skruet sammen.

Er der behov for udskiftning af noget af indmaden, er det et kalk problem eller noget helt tredje?

Hej - Som overskriften siger er mit toilet... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
SørenAnden skrev: Jeg er ikke helt populær herhjemme
Husk at køre frem med den her,
Dem der ikke gør noget laver ingen fejl,
Dem der gør lidt laver også fejl en gang imellem,
Men Jeg der ofte laver en fejl har ofte gjort noget

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Og den der laver fejl og lærer af sine fejl, får det der kaldes erfaring. Det kan ikke googles. Så prøv det men ikke uden at tænke dig om.
Den, der ingenting laver laver ingen fejl, og bliver værkfører.    

fase
Bum jeg kan godt se hvad ud mener, selve udløbsdelen er en stor plastikklods som bliver skruet ned i underdelen.

Jeg har hevet og trukket, men kan simpelthen ikke regne ud hvordan det rent lavpraktisk hænger sammen, og dermed hvordan jeg får skruet den del af så jeg kan sætte en ny i.

Udløbsdelen hænger også "stadig" sammen med en plastik firkant til vandtilførslen i bunden af cisternen.
Ah

Jeg er kommet længere i processen og har nu "kun" selve den runde udløbspakning. Altså pakningen hvor ventilsædet til udløbsventilen sidder.

Men den kan jeg simpelthen ikke få skruet af, jeg har snart tømt værktøjskasse for værktøj i forsøget på at øget presset på pakningen, men ligemeget hjælper der, den nægter simpelthen at blive skruet af. Jeg gætter på at der sidder en umenneskelig mængde kalk, men alligevel burde den her operation da ikke være umulig.

Nogen bud? Jeg har forsøgt at skrue både med og mod uret, hovedsageligt i frustration.
Pakningen til udløbsventilen skal ikke skrues af, den følger med op når du tager hele garnituren op. Pakningen sidder lige under det blå plast. Resten skal blive siddende. Indløbet er vist yderst til højre og er monteret gennem cisternen.

fase
Annonce
Håber du har fået lavet dit toilet!
Jeg havde samme problem på mit Cera toilet hvor tapperne var knækket på det der hedder udløbsdelen.
For at skifte udløbsdelen SKAL man have afmonteret cisternen, da udløbsdelen er skruet fast med den store røde møtrik, og den sidder under cisternen.

Tapper er knækket på den nederste del

Her er den nye del
Dem der gør noget laver selvfølgelig ingen fejl - de lærer bare en ny måde hvordan opgaven ikke skulle løses.   

Som flere har skrevet iværksætter du en systematisk fejlfinding. Husk bare, at det sikreste er at rette fejlene i prioriteret rækkefølge. Desværre rammer man nogle gange muren, og så kan det være hensigtsmæssigt at skifte hele badujen.

Kalk er noget forbandet scheisse der virkelig kan udfordre ens temperament.   

... med dybeste medfølelsen fra en der ofte har stået i samme situation.   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis