Vedligeholdelse af vandskuret hus

Så vidt jeg kan se, er mit hus vandskuret (det er udført af tidligere ejer). Det er dog 20 år siden, og det trænger til en opfriskning. Huset har sat sig et par stedet og dannet fine revner, og andre stedet er det ganske enkelt slidt af, af vind og vejr.

Egentlig lader det til, at det er en veludført vandskuring. Spørgsmålet er, om man kan plet-reparere, og i så fald hvordan, eller jeg om jeg skal ud i den helt store facaderenovering med sandblæsning und alles?

Jeg vil gerne kunne vedligeholde min facade selv, så hvis det hele skal fjernes, kunne man så nøjes med en gang maling, af en slags? Tænker det ville være nemmere at vedligeholde i længden... men det skal lige siges at jeg ingen forstand har på alt det her, og har vanvittig svært ved at finde rundt i junglen af gode råd på nettet...

Her et billede tæt på...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaaa... du kan selv plette. Jeg kan se det er sket før. Men den gamle facadebehandling er nok ikke udført rigtigt. Hvis du gør det rigtigt, så sandblæsning, fiberdug og skuring, så kommer der ingen revner og overfladen bliver helt ensartet.

 

Kan i ikke bare male den side af huset. Ellers skal det vel skrabes ren for løstsiddende vandskuring og så vandskurer i vel bare den plet igen

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svar... Jeg tror det bliver noget med at pletreparere og male med en god maling. Har indset at det ikke er "bare lige" ;-), så jeg må alliere mig med en fagperson.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også