Jeg har fundet et par huller under mine indv. vægge i mit badeværelse. Se vedhæftede billeder.
Bør de ikke understøbes inden der lægges gulvisolering og støbes gulv på ny?
Min mavefornemmelse siger mig at de i sin tid har lavet det ene hul i forbindelse med etableringen af nyt afløb fra bryggerset, den gang de udvidede huset. Det ligner at de har boret igennem LECA-blokken, og efterfølgende savet den over (efter soklen var lavet). Det lugter af udførsel i forkert rækkefølge, men uanset hvad burde hullet vel lukkes nu?
Ved det andet hul ligner det at den oprindelige væg aldrig har stået på et fundament. men i stedet har stået på det betongulv der var oprindeligt. Ved tilbygning har de forlænget væggen og forsat med LECA-blokke der hvor der ikke var nogen væg i forvejen. Under eksisterende væg har de understøbt en sokkel resten af vejen oven på singels og lecanødder.
Måske er det mig selv der har udelagt understøbningen en smule, men da jeg skal lægge 300 mm isolering, så skal jeg under den understøbning der er lavet lige meget hvad, da understøbningen ikke går dybere end hvad der er gravet ud nu.
Jeg opsummere lige mit basale spørgsmål, som jeg tror jeg kender svaret på... Skal der understøbes i begge tilfælde?
På forhånd tusind tak for input.