Vaskesølje i multiplader

Hej. I forbindelse med kælderombygning vil jeg lave en vaskesøjle i multiplader. Jeg er dog i tvivl om konstruktionen. Vil det kunne holde, hvis jeg blot opfører det som et stort "H" sat på en platform af multiplader, som vist på billedet. Jeg er ikke sikker på om de to tværliggende plader kan holde til en rystende tørretumbler.

- Skal jeg overveje en bedre sammenføjning af de to tværliggende (end bare lim og bølgesøm)
- Skal jeg overveje en dybere konstruktion, hvor jeg kan lave en "bagvæg" som de tværliggende kan hvile på?

På forhånd tak for hjælp og råd!
Mvh. Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da droppe pladerne til tørretumbleren og stille maskiner oven på hinanden som de er beregnet til.

Nu er det jo ikke tørretumbleren der har det med at ryste, men vaskemaskinen. De fleste nyere maskiner ryster dog næsten ikke. Derudover vil du også få en bedre arbejds højde til tumbleren da den kommer lidt længere ned.

Husk at lave lidt luft i siderne (1-2 cm) så der er plads til evt. rystelser. samt god dybde plads til ophængning af afløbsslange på bagvægen.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hej Jens J. Det var da en glimrende pointe. Tak for dit råd.
Det var så lidt. God fornøjelse med projektet   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Rent æstetisk ville jeg personligt mene, at løsningen med plader på tværs, er flottere end at stable hårde hvidevarer.
Hvis du skulle gå med den løsning, så fræser/skærer/mejsler du spor ud på undersiden af dine multiplader og lægger kamstål i, i lim/fliseklæb. Armeringsjernet skal bære ude på siderne.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis