Hævet gulv oven på eksisterende fliser i skur

Hej. Jeg vil isolerer og opvarme mit skur. Gulvet i skuret er pt fliser. Udgangspunktet er at jeg kun har skelettet og taget på skuret. Sider, vindue, dør, gulv og isolering skal laves.

Jeg er i tvivl om hvordan gulv-lagene skal være. Jeg kan monterer gulvstrøer direkte til skurets ramme, så de er hævet og understøtte dem mod fliserne med plastic klodser.
1) hvor meget luft skal der være mellem fliser og gulvstrøerne?
2) Er 100 mm sundolitt plader mellem gulvspærene det rigtige valg? Og hvordan får jeg hævet sundolitt pladerne så der er luft ned til fliserne? Kan jeg også bare klodse dem op?
3) Gulvet lægges selvfølgelig på strøerne, men skal der være luft mellem gulvet og sundolitt pladerne?
4) Er dampspærre relevant?

Jeg skal have det skåret ud i pap - jeg har ikke prøvet det før. :)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal først have en dug lagt ud på fliserne, for at tage opstigende fugt, gerne med 10 cm opbøjning langs siderne.
derefter monterer du gulvstrøer ind på nederste rem. skru forskallingsbrædder (16x95) på undersiden af strøer. Dem kan du lægge dine Sundolitt plader på, så de går fri af fliserne.
alternativt til dug på fliser, kan du montere dampspærre ovenpå strøer, under gulvbelægning. Men jeg tror du får mest ud af det første.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis