Gulvvarme i 70’er hus

Jeg spekulerer i at lægge gulvvarme i et 70er hus hvor det eksisterende gulv består af en “gulvbelægning udlagt på lecabetondæk som er støbt på 75mm isoleringsbatts og et kapillarbrydende lag”
efter alt at dømme er det det oprindelige gulv, og min tanke er at lægge combiplader med varmerør og et laminatgulv ovenpå.
men jeg har meget svært ved at gennemskue om det er nok isolering til at jeg får varme ind i huset, eller udelukkende kommer til at gøre det behageligt at være regnorm.
derudover er jeg også i tvivl om, om der er en risiko for at isoleringen er fuldstændig sunket sammen, så hele dækket skal op.

al hjælp og kloge ord er værdsat 
Jeg spekulerer i at lægge gulvvarme i et 70er hus... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nærmere undersøgelse omfatter bl.a.:

1: Isoleringstykkelse og stand.
2: Kuldebroer
3: Fugtophobning i isoleringen
4: Dampspærrens stand og placering

.. for bare at nævne de vigtigste der har indflydelse på isoleringens effektivitet. I praksis betyder det, at det nogle steder kræver gennemboring af terrændækket for at fastslå udgangspunktet med sikkerhed.

En spotmåling på overfladen kan give et fingerpeg om overfladetemperaturen, men siger intet om hvor meget du beriger regnormene med. 

Som nævnt gik byggeriet stærkt i 70'erne på bekostning af god byggeskik. Byggeskadefonden anslår at op mod 90% af 70'ernes parcelhusbyggeri er fejlbehæftet i større eller mindre grad.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej
tror jeg kan hjælpe dig, der findes faktisk gulvproducenter der netop er beregnet på problemer som dig; men vi må jo ikke reklamere her på siden, så hvis du er interesseret må du godt kontakte mig.

dan49     42315739
Det lyder interessant, jeg har sendt dig en besked :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis