Beskyttelse af overfladen på lille nyetableret altan. Epoxy?

På vores hus fra 1930 var der en lille klassisk altan i form af en jernforstærket cementplatform, der var blevet meget dårlig. Den er nu skiftet helt ud med hjælp fra en murer. Han har indlagt en vandafvisende membran og efterfølgende filtset overfladen/"gulvet" på altanen. Hans anbefaling var at overfladebehandle altanens "gulv".

Udfordringen er, at jeg vil gerne give dette "gulv" en solid beskyttelse, men er i tvivl om hvilket materiale jeg skal vælge. Jeg har overvejet en epoxy gulvmaling. Er det en god idé? Det forkommer mig, at de fleste epoxymalinger er til indendørs brug.

Forslag og anbefalinger til konkrete produkter modtages meget gerne. Det samme gælder naturligvis for fremgangsmåder. Arealet er knap to m2, så det er lidt træls at epoxy kun sælges i for store mængder. Hvis epoxy er en farbar vej hører jeg gerne om erfaringer med at blande base og hærder efter behov.

På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Epoxy er også til udendørs brug, du behøver ikke at blande et helt sæt op, det kan sagtens deles.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for input @epoxymanden.

Jeg tror jeg kører med NM 50 Aqua Super fra Rockidan. Jeg skal nok give besked om, hvordan det ender.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Stigadk
Er nysgerrig, om du har behandlet altanen med NM 50 Aqua Super, og om du har nogen erfaring du kan dele?. Jeg har helt samme problem/overvejelser som dig. Overvejer helt samme epoxy som dig, men har også overvejet blot at bruge betonimprægnering eller evn at lægge fliser.
Her Anders.

Jeg endte med at påføre det nævnte produkt fra Rockidan. Det gik fint. Forholdsvis nemt at påføre med en rulle. Sørg for at få fnugger væk vha tape.
Jeg troede to lag ville række, men en overflade der nyligt er flitset suger godt. Tilfør derfor vand til første og andet lag som anført i brugsvejledningen og giv et sidste lag med den rene vare.
Jeg kan klart anbefale nm 50 Aqua Super. Det koster jo noget og jeg tror der er billigere produkter, men for mig var den gode brugsvejledning og hjælp fra firmaet de ekstra penge værd.

God arbejdslyst. 
Hej Stig
Tak for dit svar. Er i mellemtiden blevet usikker på, om jeg lægger epoxy eller fliser. Men hvis epoxy, så bliver det 50 Aqua Super.

Bh

Anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også