Høreværn

Jeg har de sidste dage arbejdet meget i mit værksted med rundsav/udsugning og forskellige pudsemaskiner.
Jeg har et par billige 3M høreværn med bøjle, men da jeg også bruger briller, bliver jeg øm/træt i hovedet af kopperne der trykker på brillestellet.
Jeg har nogle store hovedtelefoner (til at høre musik i) hvor puderne er meget bløde. De giver mig ikke det samme ubehag gennem lang tids brug, men de kan selvfølgelig ikke bruges i forbindelse med larmende maskiner. Så måske findes der bløde "ørechokoladeboller" derude..

Jeg har siddet og kikket på de formstøbte, men må nok indrømme at jeg er for nærig til at give flere tusinde kr. da det trods alt bare er til hobby brug, så det ender nok med en bøjle udgave igen.

Hvad er jeres erfaringer med høreværn? Har i nogle mærker der er bedre end andre? Og kan de bruges af en "brilleabe" ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejer ørepropper i stedet for? Høreværn har det med at sidde stramt for bedre at kunne lukke støj ude..

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg har prøvet de der "skum" dimser man presser sammen mellem 2 fingre og stopper ind i øret. Jeg synes bare ikke de dæmper særligt meget...det skal dog lige siges at jeg kun har prøvet dem da jeg brugte en vinkelsliber og skar i jern  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ørepropper Disse her er min favorit. jeg bruger osse briller. Og bruger derfor osse skærm i stedet for briller når jeg sliber/skære i metal. Man skal bare huske at tage høreapparaterne ud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kender godt det at høreværn enten trykker eller bliver alt for varme. For at propper skal virke godt skal du finde de rigtige. De bedste er de koniske, og så skal de være bløde, og gerne i den rigtige str (S/M/L). For at sætte dem ordentlig i snoer du dem som en skrue så de bliver tynde ( derfor de bløde) og “skruer” dem så ind i øret med en roterende bevægelse med pegefingeren. I og med de er bløde fylder de øregangen op og lukker lyd ude. Husk at opbevare dem lufttæt da de ellers bliver hårde og ubehagelige at bruge. Selv bruger jeg nogle Bullock fra HN med succes
Jeg har prøvet en del forskellige høreværn, da jeg gerne vil kunne høre musik samtidigt med at jeg arbejder i værkstedet og jeg er endt med at bruge et par noise cancelling hovedtelefoner Sennheiser PXC 550 Wireless da de her en langt bedre komfort end de Blue Tooth høreværn jeg har prøvet fra HN mm. Hovedtelefonerne er desværre ret dyre men jeg har været heldig at få et sæt fra min arbejdsgiver. Jeg har også prøvet hovedtelefoner til at have inde i øret bla. IsoTunes, men mit øre må være vandskabt for ingen af dem jeg har prøvet passer og falder hele tiden ud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis