Kup skrev den 26-07-2020 15:46:22
.
Det vigtigste er at vide hvad man skal spørge om ;-)
Jeg tror du skal dele spørgsmålet i 2:
Start med at stille dig selv spørgsmålet hvor stor spænding (V) og strøm (A) du skal faktisk skal bruge.
Er det lavspændings ting du skal afprøve/teste vil jeg normalt tro at du ikke har praktisk behov for mere end ca 0-24 volt jævnspænding.
For strøm styrke (A) skal du gøre op med dig selv hvad du tester: Er det små (ubelastede) motorer, lamper mm kan du nå langt med en forsyning på måske 2A. På den anden side hvis du "leger" med trailerlys anlæg og skal simulere tændt lys & bremse kommer du hurtigt op og skal bruge en forsyning på 10A. Ligeledes hvis leger med små motorer der er meget belastet kommer du også op og bruger 10A.
Jeg har selv en gammel Danica TPS 32 (V)-15(A) som jeg aldrig har kommet til at belaste til grænsen i et normalt værksteds test miljø og kun lige nu hvor jeg er ved at teste en konstruktion hvor en boremaskine motor bliver belastet til max er jeg kommet til at trække 10A.
Hvis du ikke har behovet for at justere spændingen kunne du også tage en strømforsyning fra en gammel stationær computer. De har generelt -12 -5, +5, +12 volt forsyning så hvis du sætter en sådan i kabinet har du mange kombinationsmuligheder og kan stort set få stort set den spændings kombination du har behov for.
Hvis du snakker de billige kontra de dyre forsyninger får du en bedre stabilitet dvs mindre spændingsfald ved belastning og mindre støj (ripple) men til det formål jeg fornemmer du har vil jeg påstå at det er stort set lige meget.
For din 220 volt forsyning så hold den separat dvs køb 2 instrumenter.