Laminatgulv knaser/knirker

Hej Alle.
Vi har lagt nyt laminatgulv ovenpå det eksister ende massive trægulv.
Det gamle gulv er blevet gået efter og skruet efter de steder det gav sig.
Men nu hvor gulvet er lagt er der nogle steder hvor det knaser/knirker.
Er det noget der forsvinder med tiden, nu hvor gulvet er forholdsvis nylagt, eller er der noget man kan gøre ved det?
Der er brugt underlag i banevare ovenpå det eksisterende gulv, og vil mene at det nye gulv er lagt efter alle forskrifter

Håber at I kan komme med nogen input til mit første indlæg :)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder ikke som om det er noget der frosvinder. Kan du høre om det er det gamle gulv eller det nye gulv der giver lyden?
Tak for svar :)
Ja der luft langs alle væggene, som bliver dækket af fodlisterne, så det burde ikke være årsagen.
lyden var der ikke før på det eksisterende gulv, og jeg syntes også godt at jeg kan høre det kommer fra det nye gulv, det er ikke en lyd der har været der før.
Der er udlagt ca. 85 m2, som er lagt som en flade, altså det er ikke afbrudt af skillevægge el.lign.
Kan det have nogen indflydelse?
Men jeg tænker at jeg må have kontakt til trælasten hvor jeg har købt gulvet og høre hvad de mener
Det kan være underlaget der knaser eller også er dit underliggende gulv simpelthen skævt mere end hvad laminat gulvet tillader

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Er det nye laminatgulv fastgjort til det gamle trægulv, eller er det udført som et svømmende gulv?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Det er udført som svømmende gulv, altså det er ikke fastgjort til underlaget.
Det lyder ikke som om det er det eksisterende gulv der giver sig, og vi har holdt retskinne på det gamle gulv, og det overholdte de mål der er angivet fra producenten
Men er der nogen der har nogen forslag til hvad der skal for at udbedre det?
Vores gør det samme. Jeg har konkluderet flere ting. Bl.a. at jeg har købt for billigt gulv med deciderede lortesamlinger. SKULLE lægges i hele baner og var sindssygt umedgørligt.
Og det faktum, at vores Gulvunderlag i skum giver sig for meget. Man kan tydeligt se, at gulvet fjedrer, når man går på det. Og flere steder er den bevægelse nok til at samlingerne knirker.
Er det lagt på beton med pap under, vil gulvet ligge helt stabilt. Så snart du lægger lidt tykt skum under, kan gulvet fjedre.
Hvis banerne overlapper den mindste smule under gulvet, er der stor risiko for at det knaser, når der kommer vægt på. 
Jeg er også nysgerrig.. hvilket gulv er det?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

FeuerDK har givet svaret på problemet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg skylder vist lige en Update på dette emne :)
Jeg har talt med henholdsvis trælast og producenten, som rådgav mig til at lige se tiden an da gulvet var nyanlagt, og at det muligvis skulle finde temperaturen og fugtigheden i huset.
Status er nu, efter at gulvet har lagt i lidt over måned, at knirkeriet stort set er holdt op.
Der er nogle enkelte steder, men det må jeg lige hold under observation.
Gulvet er et laminat gulv fra Alloc, lagt i sildebensmønster.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis