Papirisolering ?

Ad isolering af 175 m2 gammel ødegård uden isolering.
Har nogen mon erfaring med selv at udlægge traditionel papiruld ?
Jeg har set at Isolet til formålet. Det koster 130 kr. for 10 kg, mens den traditionelle koster 150 for 17,5 kg.
Der ville jo være økonomi at hente, hvis den almindelige papiruld også kunne udlægges manuelt.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Papiruld kan godt udlægges manuelt, men når du køberne pakkerne med papiruld er det MEGET komprimeret og skal derfor igennem en maskine der kan rive det i stykker. Glem alt om selv at gøre dette i en murebalje med en boremaskine med en rørepind på. Jeg har været der og der er laaaang vej til Kina  

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tusind tak for det Wezio.
Du kan sagtens selv smide papiruld ud. Det er komprimeret i poserne, men det deler sig bare du rører ved det. Bruger selv kun papiruld på loftet og har for et par uger siden smidt 10 poser ud.
Det støver lidt, men det er SÅ dejligt at arbejde med, i forhold til rockwool og så kommer det ind i alle hjørner.
Har en "kost" uden børster til at fordele det med

Tak for svar.
Er det den manuelt håndterbare Isolet, hvor der er 10 kg i en sæk, du har brugt ??
smedebak skrev den 26-07-2020 15:48:38

Tak for svar.
Er det den manuelt håndterbare Isolet, hvor der er 10 kg i en sæk, du har brugt ??

Ja det er det

Annonce
Det skal man nok lige prøve af først. De ekstra pakker jeg fik fra Isohot og de syv pakker af andet fabrikat jeg efterfølgende købte hos en lokal isolatør var ikke til at skille ad og få lige så let og luftigt, som det der oprindeligt blev blæst ind. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 26-07-2020 15:59:52

Det skal man nok lige prøve af først. De ekstra pakker jeg fik fra Isohot og de syv pakker af andet fabrikat jeg efterfølgende købte hos en lokal isolatør var ikke til at skille ad og få lige så let og luftigt, som det der oprindeligt blev blæst ind.

De der Iso-let er lavet til at man kan gøre det selv, mens det vidst normalt kun kan gøres med maskine ved andre mærker :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis