Fugt i væg, tapetet ryger af

hej allesammen.

Er i gang med af ligge nyt gulv. Og så ville jeg ordne vores tapet som er sluppet i bunden. Og der er også lidt løs puds. Jeg har læst at det kan være på grund af fugt fra under huset som trænger op i væggen.

Hvad siger i?

Har læst at man skal bore huller bag ved fodlisten og så sprøjte sokkelstop ind i. Hvad tror i jeg bør gøre?

Mvh. Patrick

Patrick
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du lige undersøge, hvad årsagen egentlig kan være. Du kan ikke bare sprøjte sokkel stop ind og tro det fikser det hele.

Du er nødt til at måle fugtigheden i murværket.

Hvordan ser muren ud udvendigt? 

Mvh. Christian M

Muren er ikke en udvendig mur. Og på værelset ved siden af er muren tapetet helt fint. 

Patrick
Okay er det en murstensvæg?  Hvis der er fugt nedefra, burde det jo os påvirke den anden side af væggen.

Prøv lige at mål murens fugtighed 

Mvh. Christian M

Jeg har ikke en fugtmåler. Men der er vel ikke andet for en at købe en så jeg kan være sikker på hvad problemet er? 

Patrick
Og ja det er noget beton/mursten. Kan kun se det er noget beton/gasbeton i bunden. Ved ikke om det er mursten længere oppe 

Patrick
Annonce
Hej igen. Så fik jeg målt med en fugtmåler. Og muren var for fugtig. Alle beton vægge i værelset havde for højt fugt niveau. Kun gips væggene havde det fint.

Skal jeg så bruge noget sokkelstop eller hvad? 

Patrick
Det kan også være ophobet kondens fra dårlig udluftning gennem længere tid.

Er det os fugtigt på modsatte side af væggen? (det andet værelse)?

Hvad tænker du at sokkel stop skulle virke, nu hvor det ikke er en ydervæg? 

Mvh. Christian M

Er endt med at give det sokkelstop. Væggen var meget fugtig i bunden og havde et fint niveau jo længere man kom op. Så regner med at det fordi det kom fra bunden af. 

Patrick
Det var også fugtigt på modsatte side. Som de eneste to steder i huset. 

Patrick
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også