Worx eller Ryobi Akku værktøj

Hej.

Jeg skal have købt nyt værktøj og vil gerne samle mig hos et mærke. Udover værktøj kommer jeg til at skulle udvide med hækkeklipper, græstrimmer mv.
Værktøjet skal primært bruges til hobbybrug, men er dog ved at renovere sommerhus hvor det skal bruges noget mere.
Har kunnet læse mig til at Worx er godt til pengene og det tiltaler mig at det er billigt at udvide. Ryobi er dog også tit på tilbud til fornuftige penge.
Er der nogen der har erfaringer at dele i forhold til de to mærker?

Tak for forhånd.

 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville foretrække Ryobi over Worx. Begge dele ligger i den lavere ende, hvad kvaliteten angår, men hvis behovet ikke er så stort, og budgettet ikke er til noget bedre, så kan begge dele være fint nok. Kig evt. denne video.

Hellere leje end at bo på gaden.
STH skrev den 26-07-2020 19:47:16

Der har været en tråd om Worx
Worx tråd

Hvis man betaler 300,- for en hækklipper eller en græstrimmer eller et 4Ah batteri med lader, og har i mende, at forhandleren også skal tjene lidt på det, så kan man kun komme til den konklusion, at det er noget billigt l*rt. Særligt hvad angår batterierne er der en enorm forskel på kvalitet og discount - særligt kinesiske celler er noget værre skrammel.


Hellere leje end at bo på gaden.
valget er frit køb du bare dewalt og makita til over pris, hvor er det lige iphone bliver lavet ?
kina alt indmaden er kinesisk incl batteriet så kvaliteten er samme.

Skal hilse og sige jeg har set worx batterier 5 år gamle som stadig virker, kan man forvente det med makita nå nej de har vist nogen problemer der med der dør ret hurtig.

har selv en del worx og det er ligså holdbart som så meget andet.
jetdirect skrev den 21-08-2020 12:44:00

kina alt indmaden er kinesisk incl batteriet så kvaliteten er samme.
Nej, det er ikke det samme. Det ville svare til at sige, at alle elektriske komponenter (batterier, motorer mv.) bliver fremstillet på samme samlebånd på samme fabrik, men der er godt nok mange forskellige producenter af den type komponenter i Kina, og hver enkelt producent fremstiller ofte flere kvaliteter og prisklasser. Som sagt, så er billige celler i batterier ofte en akilleshæl på billigt værktøj - dette er et faktum.

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Uha et religions spørgsmål.

Har en del Ryobi og ialt 3 batterier.
Det hele har været brugt til nogle seriøse projekter, heriblandt en totalrenovering af et nedlagt landbrug og en ny førstesal på mit nuværende hus.
Det har altid fungeret og aldrig været for svagt til opgaverne.
Ældste maskine er, inkl. batterier, fra 2013 og fungerer perfekt endnu.

Skulle jeg vælge noget som helst andet blev det nok Milwaukee.

Iøvrigt laves Bosch og Makitas gearmotorer på samme fabrik, med lokationer på Taiwan og i Kina.
Motorerne kommer fra Nichibo og gearkasserne fra ShaYangYe.

professionelt bruger jeg udelukkende Makita men som flere skriver så er batterierne ikke altid lige gode har flere batterier som ikke kan oplades pga memory effekt i privat regi bruger jeg Ryobi som aldrig har skuffet især syntes jeg batterierne er gode med kort ladetid og lang holdbarhed.

Alt kan fixes bare et spørgsmål om tid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis