Pakninger i rør til brusearmatur?

Hejsa.

Er der nogen kloge hoveder, som kan sige mig, hvorvidt der skal pakninger på følgende installation, hvor jeg fører rør til brusearmatur gennem en rørkasse. Jeg bruger pakgarn og paksalve til alle samlinger, og mit spørgsmål er nu: Skal der også pakninger på de to markerede samlinger 1 og 2, eller er garn og salve tilstrækkeligt i sig selv? Der er allerede pakning i selve brusearmaturet, som bliver monteret længst til højre.

Tillægsspørgsmål: Er det bedst at udskifte vinklen længst til venstre også, når der nu sidder rester af det gamle garn mm inden i gevindet, eller kan det sagtens gøres tæt?

Mvh Jeppe.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når samlingen er pakket med pakgarn og salve, skal der ikke yderligere pakninger i samlingen. Du behøver ikke skifte vinklen. Du kan bare rense den for gammel pakgarn og salve. Samlinger, der foretages med pakninger, skal ikke pakkes med pakgarn og salve. Det kunne være tilslutningen til blandingsbatteriet.

fase
Det ser ud som om der er brugt en excentrisk forskruning fra 2 og ud imod brusearmatur. Det er bare vendt omvendt af det normale og så er der brugt en 3/4 - 1/2 " nippel overgang.
Samling 2 ligner derfor en " løs " omløber ( møtrik ) og 2 glatte metal flader der går imod hinanden, samme system som brusearmatur. Selv om du der bruger garn og salve på gevind vil vandet sikkert sive bagud ved møtrik. så der ville jeg kun bruge pakning.
Men skulle brusearmatur ikke noget tættere på, så ville jeg slet ikke bruge den excentriske.
Her link til lang forskruning. LINK men de kan også fås excentrisk hvis det ikke lige passer 100%

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Omløberen ved "2", er det ikke den "dims" du lige har skruet ud af din pladevæg?
Billedet i din tråd fra i går viser at det er den ene del af en "union". Der skal du bruge den anden halvdel når du samler igen - ellers passer det ikke sammen. Samlingen skal ikke pakkes med pakgarn. 
Er det ikke selve blandingsbatteriet der skal spændes direkte på med omløberen?

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis