Garage - Kan spær holde til træbeton + Spørgsmål

Hej LDS

Jeg har en garage/mini maskine hus på 70 kvm, som jeg godt kunne tænke mig at gøre til et fint værksted

bygningen er lavet i lecablokke, og har vedhæftet et billed at spærne.

Jeg har været oppe og hænge i dem med mine 110 KG, og de kniker lidt, men ellers virker det ret solid.
hvad jeg lige kan regne ud, så er der godt 600kg fordelt over de 70kvm som det vil blive til med fx. fibrotech.

Planen er at sætte forskalling op, og så sætte fibrotech + isolering op. og så beklæd væg med gips og isolering.

1: Kan spær holde til det?

2: Skal jeg bruge dampspær? det er ikke planen at have konstant varme på, men der skal en varmepumpe op så jeg kan gå der ude om vinteren.

Tak!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal nok holde. Tænk på at taget jo er dimensioneret til at skulle holde et pænt lag sne hvis vi ellers fik vinter.
Umiddelbart ser der ud til at være langt mellem spærene, eller er det billedet der snyder?
Hvis der fx er en meter mellem så skal nok noget kraftigere end alm forskalling til for at holde. Et vandret forskallingsbræt kan hurtigt komme til at hænge hvis der for langt mellem fastgørelserne.

Dampspærre? Jeg skal ikke kloge i det men jeg ville selv sætte det op. Træbetonplader kan man jo ikke sætte op så de er helt tætte og så vil der jo være direkte luftgennemgang op til isoleringen.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 24-07-2020 12:27:50

Det skal nok holde. Tænk på at taget jo er dimensioneret til at skulle holde et pænt lag sne hvis vi ellers fik vinter.
Umiddelbart ser der ud til at være langt mellem spærene, eller er det billedet der snyder?
Hvis der fx er en meter mellem så skal nok noget kraftigere end alm forskalling til for at holde. Et vandret forskallingsbræt kan hurtigt komme til at hænge hvis der for langt mellem fastgørelserne.

Dampspærre? Jeg skal ikke kloge i det men jeg ville selv sætte det op. Træbetonplader kan man jo ikke sætte op så de er helt tætte og så vil der jo være direkte luftgennemgang op til isoleringen.

Hej Kermit

Tak for svar.

der er nok ca 1 meter imellem, så jeg vil da lige sikre mig at det ikke begynder at hænge.

Tak!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også