Flytning af brandskab

Hej Jeg ved ikke lige hvor jeg skal poste denne.

Jeg har købt et brandskab der vejer lige under 300 kilo. det er 130 cm højt og ca 60 cm dybt.
mit problem er, hvordan flytter jeg det ? :-)

Det står på 2 klodser, så jeg burde kunne få en palle løfter ind under og skulle kunne køre det ud til døren. Her kommer det spændende. Der er et dørtrin og jeg tænker her at måske få lagt den ned. Men jeg har ingen ide om det kan lade sig gøre hvis man er 2 mand, og hvor tungt det vil være når man begynder at vippe det.
Jeg har overvejet om jeg bare skal give op og bestille et flyttefirma eller om det burde kunne klares.
jeg skal have det ud på en trailer eller i en varevogn som jeg selv har og hjem til mig selv.

Er her nogen der har erfaring på området ? 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan rulles på stålrør evt vandrør 
Jeg har lige flyttet disse 2 "små-sten" alene, ved hjælp af udlagte krydsfinerplader og 10 stk rør.
Jeg anslår at de vejer i omegnen af 250-300 kg stykket.
Jeg har flyttet dem ca 50 meter fra min nabos indkørsel, igennem hans have for at ende i min.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du kan flytte det med palleløfter er det langt det letteste.
Du skal få lavet "en bro" ved dørtrinet, som du kan køre over, f.eks. noget 3 mm stål- eller aluminiumsplade.
Når du så kommer ud til bil eller trailer, "vipper" i skabet ind over ladet - så skal i næsten ikke løfte noget.

Søren O
Jeg har prøvet noget lignende. Det var bare en rulle linoleum med samme vægt. Det klarer 2 mand og en solid sækkevogn.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi ( min søn og jeg ) har flyttet et pengeskab for ca. 3 mdr. siden. Det er nu 3. gang vi flytter rundt på den. Vægt 500 - 600 kg. Her var vi så heldige at en smal trailer kunne gå ind i den udestue som den var placeret i. Så den blev vippet op i den ene siden med en klods og lægte. Klods under Så på samme måde i den anden side o.s.v. indtil den stod så højt at det passer med trailer bund + palle. Så trille vi den frem med 2 rør under + en til at skifte med.
Så metoden med rør er ikke så ringe endda. Du ved at skabet kommer 2 x så langt som røret bevæger sig. Så med lidt fremsynethed kan du beregne at næste rør lige bestemt skal ind under når skabet stikker hen over dørtrin.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var en standard sækkevogn gulvfirmaet brugte. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Er det muligt at reducere vægten ved at afmontere lågen? Eks kan låger på våbenskabe let afmonteres ved at løfte to bolte som fungerer som hængsel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis