Hvordan lave en dørkarm smallere?

Jeg har en helt ny dør og en helt ny dørkarm, begge dele fra Swedoor, som passer sammen i højden, men ikke i bredden. Det drejer sig om at døren er ca 10 cm smallere end dørkarmen. Kan jeg lave karmen smallere?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har købt den forkerte karm til din nye dør eller forkert dør til din karm. Du vil sikkert kunne finde modulmålet på både dør og karm. Din dør kunne være M8 og din karm M9. M9 er netop ca. 10 cm. bredere end M8. Du må ud og bytte dit karmsæt eller døren. Husk i øvrigt at der også findes forskellige karmdybder som skal svare til væggen de indbygges i.
jenshøj skrev den 24-07-2020 10:42:02

Du skærer 10 cm af top- og bundstykket, inden du samler karmen. Det burde der ikke være nogen ben i.

Både top- og bundstykke er med udfræsninger til samling med siderne, så det er ikke helt så nemt som det lyder.

Så er det altså heller ikke sværere  Selvfølgelig kan man lave samme samme udformning, når man skærer af. Det er ikke noget, som ikke kan laves med almindeligt håndværktøj eller med en multicutter, hvis man har sådan en til rådighed.

Tusind tak for de gode svar. Jeg kaster mig ud i opgaven 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis