Bærende stolper der slår store revner ??? Holder det??

Hejsa alle sammen 👍🏻 Har lige et spørgsmål , da jeg er meget i tvivl. Jeg har købt et sommerhus , hvor der er en dejlig stor overdækket terrasse med trapezplader.  De bærende stolper ude i fronten er begyndt at slå nogle store revner og er derfor blivet noget nervøs for om der kan ske noget?  Hvis der er nogen der kunne hjælpe med lidt info ville jeg være glad. Mvh Mikkel. Har vedhæftede nogle fotos 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Det er helt normale revner, og det holder udmærket alligevel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay syntes bare der er kommet flere og større revner , så du ville ikke gøre noget for at forstærke stolperne hvis det altså kan lade sig gøre. Kan man evt fuge revnerne med noget hvid ms fuge , som kan males over ? Bare for syns skyld eller risikere man man bare at lukke evt fugt inde ?? Mvh mikkel
De lodrette poster vil nok samle fugt ind i kernen med de storevner. Skift dem da. Det er ikke svært.

 

Man kan også bare købe så der er nok til en ekstra stolpe. Den tilskæres så den kan sættes under remmen et lille stykke fra den stolpe der skal skiftes. Men en kile eller to tilpasses det så den netop strammer lidt på remmen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også