Hvordan tæmmer I gulvvarmeslangen?

Hejsa

Jeg er nu så langt, med mit gulvprojekt, at jeg skal til at lægge gulvvarmeslangerne i mine Nordic-sporplader.
Jeg er dog blevet gevaldig uvenner med pladerne, eller nærmere betegnet slangen😅

Jeg håber der er en eller anden fidus, jeg blot ikke har fanget, som en af jer kan hjælpe mig med?
Jeg vælter rundt i snoet slange, og når jeg endelig får klemt et enkelt spor ned, hopper skidtet bare op igen, når jeg er i gang med næste spor! 😅
Kan en af jer give nogle gode fif til at tæmme sådan en slange?

Til info, er det 19mm tykke plader, med 16mm slange.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa Jeg er nu så langt, med mit gulvprojekt, at... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vil der ske noget ved at smide lidt kraftig dampspær tape over slangerne i samlingen? Vil det ik kunne holde det nede? 

Mvh. Christian M
 

Jeg fik hjælp af Fruen her til formiddag, og nåede faktisk at lægge 95mtr. Slange ned..
Det handler vist meget om teknik, det blev i hvert fald bedre og bedre🙂

Tak for tippet mht. At lægge et bræt, det prøver jeg på 2. Kreds.. og ser om Fruen vil holde det tunge bræt😉

Lige nu er jeg meget i tvivl.. De her sporplader fra Nordic er jo enormt lette (19mm xps) og slangen løfter dem op fra underlaget (Gulvspånplader) flere steder..
Ovenpå har jeg 6mm mdf, som trykfordelende lag (min. Tykkelse, anvist af Berry alloc)

Bør jeg forsøge at trække sporpladerne ned med en skrue ned i spånpladerne? Eller skal jeg købe an på, at det bliver holdt nede af laminatgulvet?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du sømmer dem bare fast med papsøm. Det er hurtigt og holder varmefordelingspladerne fast.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er ingen Varmefordelingsplader..

Nordic er xps-sporplader, med et lag alu påklistret..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har brugt de blå 5 lags fra nordic og har haft samme udfordring med at pladerne løfter sig. De er ok nu efter der er kommet varme på. Set i bakspejlet, burde jeg have lagt pladerne med fliseklæb. Produktet er ikke imponerende som mit førstehåndsindtryk 
Annonce
Aha - jeg har kun Nordic pladerne på nettet. Jeg var ikke klar over det kun var alufolie.

Jeg bruger nogle gange en varmepistol til at blødgører slangerne når det er koldt. Måske kan du bruge samme metode i vendesporerne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Efter at have lagt en del af det nu, har det hjulpet på teknikken..
Jeg oplever dog stadig at de løfter sig.. Jeg har nu brugt alu-tape til at holde dem.. vildere er trækket ikke. Til gengæld løfter pladerne sig, stedvis, i enderne..
Jeg overvejer papsøm, burde det ikke kunne lade sig gøre?
Alternativt, så ser jeg når jeg lægger topgulvet, om vægten er nok..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Papsøm burde holde pladerne indtil topgulvet er lagt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg finder sådan nogle, og giver det en omgang, hvor det løfter sig🙂

Ved tilgang/afgang af slangerne (gennem mur) har jeg svært ved at holde dem nede i pladerne, jeg har måske lavet hullerne lidt højt.
Jeg overvejer at tage en stump patentbånd (Det med huller i) og spænde det ned mod gulvspånpladerne. Jeg ville lægge et stykke gummi mellem båndet og røret (Jeg har noget epdm-bånd liggende) lyder det helt sort? 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det skader ikke at lægge noget blødt på slangerne. Du skal bare sikre dig produkterne er kemisk forenelige så det ene ikke opløser det andet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis