Afmontering af rørkobling gennem plade.

Hejsa.

Er der nogen, der kan afklare, hvordan jeg afmonterer sådan en rørkobling/forskruning/tilgangsstykke til brusearmatur gennem en plade? Rosetten er ikke til at rokke. Pladen skal skiftes ud, og jeg skal derfor have det hele af.

Mvh Jeppe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det rigtige værktøj et et "juletræ" der er beregnet til opgaven. Andet mere simpelt værktøj kan til nød også anvendet. F.eks. en mejsel eller skaftet på en knibtang. Blot du kan få fat i de 2 "hakker" indvendigt i rørstykket på billede 1. Der skal samtidig holdes imod på den anden side af pladen med en rørtang. Du skal også bruge pakgarn og salve når du igen skal samle.

Søren O
Tak for svar, begge to. Rørtangen, som jeg holder imod med, skal vel være ret smal, da der ikke er meget plads mellem plade og rør? Findes de overhovedet så smalle?
Ellers hold i mod på vinklen. Alternativt skru PEXrøret af og demonter vinklen.

fase
Tror kun du kan lave modhold på vinklen. Så må du se hvor det skiller ad, men vil tro at det bliver ved "rørkoblingen" da den er fremstillet af messing. Ellers bliver der blot en ekstra samling der skal pakkes.

Søren O
Tak for svar, alle sammen. Jeg har prøvet lidt forskelligt og må nok have fat i et juletræ. :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis