Bedste metode til at fjerne ukrudt mellem fliser?

Hej

Jeg har en del ukrudt mellem mine fliser. Når jeg forsøger at fjerne dem manuelt knækker de ofte, så jeg ikke får roden med, hvilket gør at de kommer hurtigt op igen.
Hvilken metode er den mest effektive metode til at fjerne ukrudtet? Gerne tidligt i forløbet, så det ikke når at vokse sig stort.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsningen var for mit vedkommende KEEPER L ukrudstmiddel.
Jeg begyndte at bruge det for 4-5 år siden, og efterbehandler højst én gang om året.
Intet ukrudt imellem fliserne mere  

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Du skal slet ikke have rødderne med op, for du ødelægger fugerne og sandet under fliserne, så de ender med at ligge skævt. Jeg har for nyligt renset et område med fliser, først fik det en omgang med en ukrudtsbrænder og efter nogle dage rensede jeg fugerne med en gammel køkkenkniv. Der er kommet en lille smule nyt op siden, men det er let at holde nede med brænder. Husk at feje regelmæssigt, så evt. frø ikke kan få fodfæste.

Hellere leje end at bo på gaden.
Og til vedligehold, er et godt trik at sprede et par cm sand ud over arealet om efteråret, når du alligevel ikke gider at sidde ude mere.
Så når varmen og solen vender tilbage om foråret og havemøblerne igen skal ud, så fejer du sandet op (det kan genbruges år efter år).
Dine fliser/sten vil så være helt rene(virker også mod flisepest), og alle fuger er fyldt helt op med sand, som også gør at der ikke så let lander nye frø, som hvis fugerne er nogle mm under niveau.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis