Jord med mange rødder = Græsplæne?

Jeg har gravet op efter at have haft rigtige mange planter, efter det ligner det en mark med mange rødder hist og her og der er mange lunker.

Hvad jeg sådan hør kan min "mark" ikke fræses med alm fræser nogen der ved hvad der skal til?

Jeg skal til sidst anlægge græsplæne.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er græs nok det mest taknemmelige du kan plante i en have, ja faktisk så kommer det helt af sig selv, hvis man ikke gør noget  
De eneste rødder du skal fjerne er mælkebøtte og bellis, da de begge kan overleve i en græsplæne. De fleste stauder, skvalderkål, brændenælder kan ikke klare at få hovedet klippet af gennem længere tid af græsslåmaskinen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Altså når jeg skriver rødder mener jeg "store" rødder ikke fra ukrudt men decideret planter.
Kan du ikke rive meget af det væk, evt med en kultivator? Ellers må du have noget maskineri som feks. en minigrubber eller miniharve ind og give det en tur på kryds og tværs og fjerne alt hvad der rykkes løs.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 22-07-2020 13:04:52

Kan du ikke rive meget af det væk, evt med en kultivator? Ellers må du have noget maskineri som feks. en minigrubber eller miniharve ind og give det en tur på kryds og tværs og fjerne alt hvad der rykkes løs.

 Det er rødder fra træer og alt muligt så kan ikke engang rive det op uden at skulle grave fri på kryds og tværs. Men super indspark med minigrubber

Hårde rødder fjerner du ca. 10cm under niveau (rester rådner væk over tid), bløde rødder river du væk så godt som muligt. Plan jorden og smid græsfrø, riv lidt rundt så frøene er fordelt i de øverste 2-3 cm af jordlaget, giv det en omgang med en tromle, vent på at græsset gror. Sidstnævnte foretages bedst med god film og kold pils! ;-)

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis