Lovlig vaskemaskine/opvaskemaskine installation ?

Jeg er flyttet ind i ny lejlighed for et par måneder siden og har overtaget hvidevarerne i køkkenet (vaskemaskine, opvaskemaskine, komfur og køleskab).

Vaskemaskinerne har virkelig upåklageligt, men der har for 3 uger siden været en vandskade hos en af naboerne, og nu har foreningen bedt alle om at tjekke deres installationer i køkken/badeværelse. Jeg vil derfor gerne vide om min installation under køkkenvasken til vaskemaskine og opvaskemaskine er helt lovlig og OK. Jeg har set efter i tilsynsrapporten, hvor badeværelset er godkendt men der står intet om vaskemaskine/opvaskemaskine i køkkenet.

Inden jeg bruger penge på at få en VVS'er kunne det være rart at vide om det overhovedet er nødvendigt og om jeg måske selv kan fikse problemet.

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad var grunden til, at der opstod vandskade hos en af naboerne?  Dine billeder viser en meget anvendt installation. Et andet spørgsmål kunne være, at boligforeningen fik en VVS'er til at kikke installationerne efter i stedet for at lade det være op til lejerne at godkende installationen. Det er i mine øjne et urimeligt krav.

fase
S. Fabrin skrev den 21-07-2020 19:55:28

Hvad var grunden til, at der opstod vandskade hos en af naboerne?  Dine billeder viser en meget anvendt installation. Et andet spørgsmål kunne være, at boligforeningen fik en VVS'er til at kikke installationerne efter i stedet for at lade det være op til lejerne at godkende installationen. Det er i mine øjne et urimeligt krav.

 Det var en brusekabine der ikke var installeret ordentligt/ulovligt. 

Ang det andet spørgsmål er argumentet fra foreningen at de kun er ansvarlige for de lodrette rør og alt i lejligheden er vores eget ansvar. Og forsikringen dækker selvfølgelig ikke vandskader ved ulovlige installationer. 
MLK2100 skrev: Og forsikringen dækker selvfølgelig ikke vandskader ved ulovlige installationer.
Den udlægning er ikke korrekt. Så ville der ikke være ret mange udbetalinger fra forsikringer. I de fleste tilfælde kan de gøre regres ( opkræve en del hos lejer ) Hvis installationen er groft uforsvarlig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis