Indendørs kabeltromle til udendørs brug

Hej :-)
Jeg fik fejlagtigt bestilt en kabeltromle med 40 meter ledning, beregnet til indendørs brug. Der er fire udtag på den. Det skulle have været en kabeltromle til udendørs brug.
Den skal bruges til en elektrisk ukrudtsbrænder. Ukrudtsbrænderen har et tobenet stik.
Kan jeg godt bruge kabeltromlen til udendørs brug alligevel, eller skal jeg ud at købe en ny til udendørs brug?

Mvh. Lene :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med udendørs mener du sikkert en med jordledning i og et ledningstværsnit på mellem 1mm2 og 1,5mm2.
Du kan sagtens bruge din kabeltromle udendørs. Tag den med ind, når det regner. Det er mere interessant, hvilket kvadrat ledning, der er på tromlen. Husk at rulle hele ledningen ud, ellers kan det inderste kabel blive for varmt. 

fase
Hej, S. Fabrin :-)
Mange tak for dit svar, det er rart at vide sådan noget når man er på bar bund. Det er også godt at vide at ledningen skal rulles helt ud - tak for dine tips.
Du skriver, at det var mere interessant at vide hvilket kvadrat ledning der er på tromlen. Jeg har ikke en anelse om, hvad du mener, hehe, jeg håber blot ikke at det har nogen betydning for, om jeg kan bruge tromlen udendørs.

Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

Kvadratet på ledningerne er et mål for, hvor tykt kobberet i ledningen er. Det har ingen betydning for, om du kan bruge tromlen udendørs. .Pas nu på med den ukrudtsbrænder. Ukrudtet skal bare lige blancheres, så visner det.


fase
Tak for dit svar.
Sådan en dag som i dag vil jeg ikke bruge ukrudtsbrænderen. Det blæser alt for meget her hvor jeg bor ved Karup å.
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis