Kanin løbegård

Hej
Jeg er i gang med at lave en kanin løbegård i haven.
Jeg bygger det vha. stolper og volierenet.
For at undgå at de små udbryderkonger graver sig under hegnet skal der være bund i løbegården og denne bund skal graves ned under græsset så kaninerne ikke river deres poter på nettet.
Mit spørgsmål er nu: Kan volierenet tåle at ligge i jorden eller vil det ruste?
Vh Helle
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Voliere net ruster også når det ligger i jorden. Men det tager nogen år.
De gange jeg har lavet det ( mange år siden ) har jeg bare lagt nettet på græsset. Altså lavet en hel firkantet kasse med net i sider, øverst og i bunden. Så kan man nemt flytte løbegården når der skal muges eller man mener plænen trænger til gødning et andet sted. På den måde får kaninerne også frisk græs.
Jeg tror bestemt ikke de tager skade af det net.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skulle måske have skrevet at det faktisk ikke er mine kaniner, jeg passer dem bare for min datter her hen over sommeren, så rustfrit stål er nok et overkill.
Det bliver nok heller ikke nødvendigt at flytte gården, når de ikke er her så længe.
Jeg har tænkt mig at grave en stor murerbalje med og fylde den med jord og håber så at de vælger at grave der, men det er der selvfølgelig ingen garanti for😊
Det var meget at gøre ud af det ( løbegård ) hvis det kun er et par uger.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det har du måske ret i, men dyr skal have det godt og de er vandt til at løbe frit hos min datter. Vi kan ikke have dem inde, da min mand er allergisk.
Lidt af grunden til at jeg graver nettet ned er også at så kan det bare ligge der indtil næste gang og resten er lavet på stolper som hurtigt kan hives op og rulles sammen, så den ikke behøver at fylde i haven når kaninerne ikke er her. Jeg tror også at det er svært at få nettet i bunden af løbegården til at ligge fladt når jeg ikke har en fast ramme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis