Skur mod skel

Hej allesammen .

Jeg vil gerne bygge et skur her hjemme. Men det eneste sted jeg har at bygge det, er ud mod fortovet. Så skuret vil gå på langs af skellet mod fortovet.

Nogen der har noget erfaring med det? Jeg Ved jeg skal søge om det. Men burde ansøgningen gå lige igennem hvis bare jeg overholder alle regler? Med højde osv. Eller bør jeg droppe det?

Mvh. Patrick

Patrick
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Op til 35 kvm skal du ikke søge eller oplyse. Mellem 35-50 kvm oplyse. Over 50 kvm byggetilladelse. 2,5 meter fra vej eller nabo i 2,5 m højde. Men der er forskel mellem kommuner, spørg dem.

Tak for svar. Jeg Tror ikke jeg fik skrevet det tydeligt nok. Men jeg ville bygge det i skellet eller allerhøjest en meter fra skellet ud mod fortovet. 
Ville bare høre om andre havde gode/dårlige erfaringer med at søge om det

Patrick
Det bedste du kan gøre er atinformere dig på den pågældende kommunes hjemmeside, og så derefter give teknisk forvaltning et kald. Derved kan du få afklaret lidt ting ift krav til ansøgningen så du ikke får sendt en halvfærdig ansøgning.

Bare kald mig BBB 
Start med at undersøge lokalplaner mv. for byggelinjer. Ofte må man ikke bygge helt ud til vej.
Som jenshøj skriver er det oftest en særlig afstand for bygninger netop ud mod vejen. Det mest normale er at den såkaldte byggelinjer står i lokalplanens for det område dit hus ligger i

Hos mig er den fx 5 meter fra selve vejen (så fortorvet tæller med i de fem meter)

Ask
Okay tak. Jeg fandt en lokalplan. Den må jeg lige bruge tid på at få nørdet godt og grundigt igennem inden jeg ansøger om det

Patrick
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis