Pillefyret vil ikke sende varme ud i radiatorerne

Hjælp/gode råd søges.

Mit scotte pillefyr har været stoppet som altid i sommerperioden. Men da vi har skiftet nye ventiler på radiatorerne forsøgte vi at starte fyret op.
Men her ville fyret så ikke sende varmt vand ud i radiatorerne (som alle er tændt).
Cirkulationspumpen virker.
Men fyret går straks på stop efter opvarmning af vandvarmeren.
Pænt fustrerende.
Hvad kan årsagen være...??

Mvh
Louise_J
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du luftet ordentligt ud? På den her årstid ville jeg tage termostaterne af få at være sikker på at de ikke lukkede for vandet. De nye ventiler har en ring som man kan stille flowet på. står de på 7? Hvis fyret ikke kan komme af med varmen, efter at vvb er varmet op så skal det stoppe. Kan ikke huske om scotten selv starter op igen når keddeltemp er faldet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kunne det være en lukket kuglehane til eller fra varmekredsen ifm skift af ventiler man har glemt at åbne for igen? Ved godt det er lidt ala “er der tændt på kontakten”... Men det svipser altså nogle gange.
Hvor sidder vvb i forhold til fyret? Hvis du kan varme den så fungere det jo dertil og pumpen er ok. Det er sikkert en luftlomme der sidder et eller andet sted.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ellers skulle der jo være selvcirkulation på vvb-en

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvilken styring har du? for normalt kan man se på displayet når kedlen slår over på rumvarme, især hvis man har 2- eller 3-vejs motorventil (VVB-prioritering) monteret - som jeg her mistænker for ikke at åbne korrekt. 
Hmm.. igen ingen tilbagemelding - sommetider overvejer jeg om det giver mening af bruge tid på tips, råd og vejl.  

Mange tak for jeres råd og vejledning.
Problemet var vi havde undervurderet (meget) hvor stor en udluftning HELE systemet skulle have. Samt en ny cirkulationspumpe er invisteret da den anden blev lidt varm i processen.

Men nu kører fyret som det skal og der kom varme i alle rør.

Og beklager for den sene tilbagemelding frank chr. men efter 2x 12-timers vagt på hospital med kørsel af corona non-stop, er det ikke lige telefonen og e-mail der frister når man kommer hjem.

Endnu engang tusind tak for alle jeres input 🙂👍
Jaja.. fint nok, men når man råber på hjælp - plejer det som regel at være akut - men godt der kom varme på hytten. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis