Badeværelse trin for trin

Hej
Jeg skal til at lave nyt badeværelse, jeg kommer selv til at lave tømrer og malerarbejdet, resten lader jeg fagfolk om.
Jeg har brug for lidt sparring omkring hvornår det er klogest at gøre hvad,

Nedenfor har jeg listet op, i hvilken rækkefølge jeg tænker rummet skal laves, og med begrundelser for mine valg.

1. Nedsænking af loft og montering af spots og udsugning
2. Afmontering af toilet, radiator, armaturer
3. Nedbrydning af gammelt badeværelse
5. Etablering af nye afløb
6. Isolering af gulv
7. Etablering af gulvvarme
8. Støbning af gulv.
9. Flisearbejde
10. montering af toilet og glasvæg ind til bruseniche (toilettet monteres inden spartelarbejde for at spare leje af toiletvogn)
11. spartling af vægge uden fliser.
12.filt og maling
13. montering af skabe og håndvask
14. tilslutning af håndvask, bruser, og håndklædetørrer
15. til slutning af lamper og stikkontakt ved spejl

Er der noget i min plan der er helt forkert?


Lav-det-selv - Hvis du kan, ellers lad proffer om det.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal have nye rør til vand, så skal det jo også med omkring pkt.5
Mon du kan undvære toiletvogn når du alligevel ikke har bruser færdig ?
Du kan da sagtens spartle bag toilet så den del er klar.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville nok spartle og måske male lige efter 8 for at slippe for at skulle dække grundigt af på de nye fliser og for at give gulvet et par ejstra dage til at hærde. Men det afhænger jo også af håndværkerne og deres tid

Bare kald mig BBB 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ev elmand skrev den 20-07-2020 22:40:05

Hvis du skal have nye rør til vand, så skal det jo også med omkring pkt.5
Mon du kan undvære toiletvogn når du alligevel ikke har bruser færdig ?
Du kan da sagtens spartle bag toilet så den del er klar.

 Tak for tilbagemeldingen, og vigtig pointe med de nye rør, de skal selvfølgelig føres frem der også.

Vi kan godt undvære toiletvognen bare toilettet fungere, vi har mulighed for bad andre steder :-)

Lav-det-selv - Hvis du kan, ellers lad proffer om det.
Big Bam Boo skrev den 21-07-2020 06:33:51

Jeg ville nok spartle og måske male lige efter 8 for at slippe for at skulle dække grundigt af på de nye fliser og for at give gulvet et par ejstra dage til at hærde. Men det afhænger jo også af håndværkerne og deres tid

 Ja, altså hvis der er tid i mellem at gulvet kan gås på og fliserne kan komme på, så giver det selvfølgelig super mening at få spartlet der :-) God pointe!


Lav-det-selv - Hvis du kan, ellers lad proffer om det.
Hr. K Nielsen skrev den 21-07-2020 08:31:09

 Tak for tilbagemeldingen, og vigtig pointe med de nye rør, de skal selvfølgelig føres frem der også.

Vi kan godt undvære toiletvognen bare toilettet fungere, vi har mulighed for bad andre steder :-)

Men det tager vel stadig en dag eller to uden toilet, før man har isoleret, støbt, det er tørret og man kan få toilettet op igen? Og så er der risikoen for uventede ting :D


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
bibihest skrev den 21-07-2020 08:33:51

Men det tager vel stadig en dag eller to uden toilet, før man har isoleret, støbt, det er tørret og man kan få toilettet op igen? Og så er der risikoen for uventede ting :D

 Vi får skam en toiletvogn, den vil være der de første 2-3 uger indtil vi når punkt ti, men der går jo hurtigt 4 dage med at spartle,filte, male, hænge vaskeskab, lamper og spejl op, og det var i den sidste uge der, jeg så gerne vil spare en toilet vogn :-)


Lav-det-selv - Hvis du kan, ellers lad proffer om det.
Det giver god mening.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hr. K Nielsen skrev den 21-07-2020 08:42:53

 Vi får skam en toiletvogn, den vil være der de første 2-3 uger indtil vi når punkt ti, men der går jo hurtigt 4 dage med at spartle,filte, male, hænge vaskeskab, lamper og spejl op, og det var i den sidste uge der, jeg så gerne vil spare en toilet vogn :-)

Ok, så er jeg med :)

 


 

AndersØB skrev den 21-07-2020 11:43:31

Husk Vådrumsmembran.

 Jeps, den skal muren nok huske, jeg kommer ikke til at lave murer arbejde, kun maler og tømreting, dem forstår jeg mig bedst på, de andre ting må fagfolk ordne.


Lav-det-selv - Hvis du kan, ellers lad proffer om det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også