Akselpakning til hydraulikpumpe

Hej forum,
jeg har en gravearm til en traktor, som drives af en selvstændig PTO hydraulikpumpe. Pumpen er en tudsegammel Turolla Plessey Brevettato, type TF/* (hvor * står for billedet af en trekant), serie 226. Under belastning siver der hydraulikolie ud gennem akselpakningen ind i PTO gearhuset og videre ud af gearhusets udluftning. Det er jo ikke holdbart i længden og jeg vil gerne skifte akselpakningen, som tilsyneladende blot holdes på plads af en indvendig snapring. Kan nogen herinde hjælpe mig med at finde en sådan akselpakning? Har allerede forsøgt mig hos Helsinge Maskinforretning, men uden held!
Venlige hilsner
Claus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og her er et billede af akslen med pakning og snapring synlige. Pakningens ydre diameter er ca. 29 mm
Venlige hilsner
Claus
Hvis du har de nøjagtige mål på udvendig, indvendig/akseldiameter, samt bredden.
Så burde det kunne findes, en pakdåse,.
Men der er måske flere tætninger inde bag pakdåsen, tror ikke en almindelig tætningsring kan holde tæt, med et så stort tryk, eller det er en speciel pakdåse.

Når det er en ældre pumpe, kan målene være i tommer, det bliver det ikke lettere af.

Vi prøver igen, i morgen --
Kunne godt tænke mig at høre hvis du får løst dit problem for jeg har et lignende problem bare med en hydraulikcylinder hvor olien kommer ud af toppen hvor stemplet kommer ud, fordi pakdåsen og de o-ringe der sidder i hovedet ikke længere er tætte. Jeg har søgt højt og lavt men kan ikke finde en pakdåse, der ser ud som den jeg har og Roskilde Traktorlager kunne ikke hjælpe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis