Opretning af stuegulv

Godaften alle gør det selv'er

Jeg skal have lavet et nyt gulv i stuen, men gulvet er meget i jævnt, så jeg tænker at jeg skal have lagt noget flydespartel.

Hvilket materiale er bedst at bruge og hvor kan jeg købe det henne?

Mvh Brian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvnivellerende i trælasten

 

uldal skrev den 21-07-2020 06:28:35

Selvnivellerende i trælasten

 Hedder det bare selvnivellerende, eller er der nogle mærker, der klart er bedre end andre?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ja, feks : https://www.bauhaus.dk/lip-220-gulvspartelmasse-selvnivellerende-25-kg 
Det hedder selvnivelerende, men det er ikke spor selvnivelerende. Der skal arbejdes med det for at få det til at ligge lige, og her har man kun 5-10 minutter. Skal man sige noget som det selv kan så er det at løbe ned i alle huller der eventuelt er. Så der skal tætnes.
Hvis det er beton gulv under så er det en god ide at prime det med betobinder, så suger det ikke vandet i af spartelmassen så hurtig. Skal der bruges mere end en sækfuld så skal der helst være en til at lægge massen ud og en til at blande, så der ikke går tid med det. Jeg har med held gjort det alene, men så er vandmængden målt op i spande, røremaskine står klar m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-08-2020 09:56:17

Det hedder selvnivelerende, men det er ikke spor selvnivelerende. Der skal arbejdes med det for at få det til at ligge lige, og her har man kun 5-10 minutter. Skal man sige noget som det selv kan så er det at løbe ned i alle huller der eventuelt er. Så der skal tætnes.
Hvis det er beton gulv under så er det en god ide at prime det med betobinder, så suger det ikke vandet i af spartelmassen så hurtig. Skal der bruges mere end en sækfuld så skal der helst være en til at lægge massen ud og en til at blande, så der ikke går tid med det. Jeg har med held gjort det alene, men så er vandmængden målt op i spande, røremaskine står klar m.m.

 Jeg vil give dig helt ret i at det ikke er selvnivelerende. Jeg troede at det ville jævne sig selv ud, når det nu er så tyndt, men man skal være rigtig hurtig til at fordele det. Dog blev gulvet jævnet godt ud, så det er var til at ligge klikgulv på alligevel:-)

Godt det lykkedes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også