Fylde vand på Gasfyr

Håber nogle kloge hovedet kan hjælpe herinde. Jeg kan ikke fylde vand på fyret. 
Normalt når vi tænder for Vandhanen(markeret rødt på billede) kan der fyldes vand på gasfyret gennem slangen men desværre sker der ikke noget nu. Nogle der ved hvad det kan skyldes? Er der noget andet der skal tændes? Jeg har tjekket om vandet kører hvis jeg piller slangen af hanen og der fungere fint. Der kommer slet ingen lyd

 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at fjerne slangen fra vandhanen.
Virker vandhanen som den skal?
Ved gulvvarmeshunt - hvor slangen også er tilsluttet sidder der en afspærringsventil. Kommer der vand ud af slangen hvis du åbner for denne ventil?


Søren O
Den hvide plastdims er en udluftningsventil. Når du løsner skruen i toppen skulle der gerne komme vand (eller luft) ud af det lille hul i siden.
Lidt længere nede (ca. midt mellem udluftningsventil og slangetilslutningen) er der en firkant. Prøv at derje den med en nøgle. Drejer du 90o vil ventilen være helt åben. Når du åbner denne ventil, skulle der gerne komme vand ud af slangen.

Søren O
Okay super. Måske et dumt spørgsmål. Hvilket værktøj kan man bruge til at dreje denne ventil?
En fastnøgle i den rigtige størrelse eller en skiftenøgle (svensknøgle).

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis