Styrolit i let terrændæk.

Nu har jeg her i mit gør det selv projekt ikke ville bruge beton. Og jeg tænker at hvis jeg ligger styrolit i gulvet uden beton og uheldet er ude vil det styrolit smelte eller brænde.
Men så læste jeg på Sundolitt,flg:

Terrændæk uden beton består typisk af følgende lag
  • Gulvbelægning (opbygning med styrke og stivhed svarende til 22 mm gulvspånplade)
  • Eventuel gulvvarmeløsning
  • Isoleringslag (Sundolitt S250MX)
  • Fugtspærre
  • Isoleringslag/kapillarbrydende lag (Sundolitt S250MX)
  • Plant, stabil og bæredygtigt lag (typisk sand
Og jeg undre mig over at der ikke skal være noget til at bremse branden-ved godt at varme går op MEN alligevel.

Og mit gør det selv projekt her,, ville jeg ha lagt en slags strøer bestående af regler på 195 mm på højkant og alm fx Knauf isolering imellem.

Så jeg kan jo egentlig bare ligge styrolitt imellem "strøer" istedet og staddig undgå beton og så en 22 mm gulvspånplade ovenpå og det vil kunne godkendes ???

Nogen der har nogen ideer til hvorfor jeg ikke kan gøre det sådan ??
På forhånd Tak ;)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Styrolitt er formstabilt i forhold til batts. Men er det ikke noget overkill med strøet i 200 mm? Du kunne klodse 95 mm op og spare rigtig meget.

 

Min fornemmelse med hensyn til brandfare, - så er resten af huset brændt ned, inden ilden er nået gennem dine 22 mm gulvspånplade og ned til styrolitten.
Styrolitten brænder sikkert fantastisk, men på tidspunktet hvor ilden får fat i det, - der har det ikke længere nogen afgørende sikkerhedsmæssig betydning.
jeg kender ikke dit projekt, men jeg ville ikke lægge strøer ned i det lette terrændæk..
Som jeg forstår det, må der ikke indgå organisk materiale under fugtspærren i den løsning du henviser til.
Hvad skulle de forresten også gøre godt for?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

hej......
har et par kommentaèr til dit projekt......er selv pensioneret tømrer/arkitekt.
har lavet projekter som det du påtænker, flamingo (fra 125 til 250 mm.) direkte på jord med 22 mm. spånplader ovenpå, derefter gulvvarme (nyt produkt med refleksions aluplader på undersiden) afsluttet med klikgulv.
det med strøer og flamingo imellem, tror jeg vil være en dårlig idè, træet arbejder og det vil gnide op af flamingoen og fremkalde knirkelyde som du vil blive træt af at høre på. bygningskravene på området er helt anderledes, så vil jeg anbefale du starter med at lægge dampspærre direkte på jord/sand (op af væge) og herefter opbygge dit gulv med eller uden strøer.
GOD ARBEJDSLYST
dan49   42315739

Annonce
Hvor mange m2 er du ude i? Du skal være fuldstændig komplet hysterisk med underlaget for Sundolitt’en ift. planhed, hvis du vælger den løsning. Men hvis du gør det, så drop strøerne og læg 2 lag gulvgips under dine spånplader.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis