Søger god vejledning til at bygge en træhytte i et træ i haven

Kære alle,

Jeg søger en god vejledning til at bygge en træhytte i et træ i haven. Specielt er jeg interesseret i hvordan man fastgører til træet. Har set nogle på nettet, som borer store huller i træet, men det kan det umuligt have godt af?

Vh. FF

Mvh. Familiefar

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lave nogle klemmer af lange vinkel jern uden på nogle træ lægter der blev klemt om stammen med gevind stænger imellem.
Hvis du har været, ellers besøg sådan en træ top klatre bane og få idéer, så kan du se den klemme jeg mener.

Ellers ville jeg nørde lidt YouTube videoer, hvor du søger på Treehouse og/eller træhytte. Så kommer der mange inspirations videoer frem.

Men fedt projekt og håber du opretter et sådan også herinde på siden, så vi kan følge med i opbygningen.

Et træ kan godt klare at få boret et par huller tværs igennem, selvom det selvfølgelig svækker grenen/træet overfor blæst/storm, så den lettere kan knække.
Det er "farligere" at binde noget rundt om træet, da det så vil blive "kvalt" langsomt når det vokser, eller også så vokser det ud over og skaber et grimt udseende....
Billedet er fra London, hvor der har været et trådhegn omkring træet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu har jeg kigget noget rundt og fundet denne løsning:
Treehouse Attachment Bolt (TAB)

Men jeg kan ikke umiddelbart finde hvor i Danmark man kan købe sådan en?

Mvh. Familiefar

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis