Stolpebeton

Vi er ved at bygge terrasse og har lige støbt stolpesko ned i beton. Hvor lang tid skal det tørre inden man arbejder videre? Nu er det en meget regnfuld sommer vi har, skal man dække støbningerne så de ikke bliver våde?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg lige kigget på noet stolpe beton der står det er hærdet på 28 dage men for noget tid siden var jeg med til og lave nogen stolpe fødder i beton i rør det var tørt nok næste dag til og fortsætte arbejdet sålænge du er varsom så burde du fortsætte med og lægge træ ud
Dagen efter kan du arbejde videre, MEN:

Begynd ikke at flå/hive/banke i stolpefødder før der er gået yderligere et døgn eller to.
Du kan reelt risikere at gøre stålet løst i betonen, da den stadig ikke er særlig stærk.

Så hvis du skal vride noget træ på plads i fødderne for at få det til at gebærde sig, bør du vente en ekstra dag. Træ har jo mange kræfter.

Er træet fint at lægge uden at hive og vride i det, kan du godt fortsætte. Men undlad at vade rundt på det for meget, da nedbøjning af træ også vil hive i stolpeskoen.

Lad desuden ikke betonen få direkte sol den første dag eller to.
Sæt en plast sæk henover, som holdes åben mod jord. Betonen har godt af at blive holdt fugtig mens den hærder, så undgår du revner samt den får en højere slutstyrke.

Du klipper blot hul i sækken hvor skoen går igennem, så kan du senere rive sækken af. 


Elektronikteknikeren
Jeg skal have sat stolper op i stolpeskoene, da der er tale om en hævet terrasse. Skal jeg så venter en uge eller mere tænker I?
Hvis du vil være sikker, så vent 2-3 dage..
Det afhænger også af hvor langt din stolpesko går ned i betonen.
Er der af den her type, får de nemt løse, især hvis tværpladen ikke er i kontakt med betonen. (så ville jeg vente 4-5 dage)


Vi prøver igen, i morgen --
Det er dem jeg bruger! Jeg venter 4-5 dage, måske lidt mere. Tak for de gode råd!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis