Gammel ballofix drypper, når den lukkes

Hejsa

Jeg skal nedtage en gammel radiator, og ville blot lukke for ballofix på frem/retur, men da jeg fik kigget nærmere på dem, havde de intet greb/håndtag.
I stedet er der en lille stift/pal. Når jeg forsøger at dreje dem, begynder den ene at dryppe..
Jeg skal nok tage et billede, men kan nogen, ud fra denne beskrivelse mon hjælpe? Med, om jeg kan lukke dem?
Det går ikke stramt, at dreje dem..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret kendt kvalitets problem ved de billige ballofix. Hvis det ikke er lang tids lukning ville jeg sætte en lille skål under og så lade det dryppe. Alternativ skal den udskiftes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar Erik!
Jeg ville egentlig tilslutte en kommende shunt her, så jeg venter bare med at lukke til jeg er klar med shunt..
Og når jeg har vandet af anlægget næste gang, skifte dem til noget bedre..?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja, skift til en TA kuglehane med et større greb, det bliver du glad for!

Jeg kan personligt anbefale denne model til 3/4" da den sjældent sætter sig: Link
Den er lidt dyr, men den er så lækker at betjene at man lige drejer den hver gang man går ud i teknikrummet.
Måske en arbejdsskade, men vi er nogle der godt kan lide lækre ventiler og stikforbindelser. 

Ellers TA400 hvis det skal være en kompakt 1/2" løsning. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis