Lak rullespor på nyt egetræs gulv

Hej
Jeg håber der er nogen her inde der kan hjælpe mig, for google kan ikke.
Vi har lige lagt sildeben i egetræ, vi sleb og lakerede det så selv. Selve slibningen blev perfekt, men lakeringen blev ikke god. Vi tror at vi havde for lidt lak på rullen. Vi brugte Bona Intense først og der efter deres traffic 2 gange. Vi mellemsleb alle lag. Der kom desværre en masse mørke rullespor. Vi valgte derfor at finde nogle profesionelle til at gøre det om. Men nu efter de har slebet og lakeret er der kommet rullespor igen, man kan ligefrem se hvor de har stoppet rullen. De siger der går 2-3 dage op til en uge før det er væk. Men det gjorde det ikke da vi selv lakerede.

Er der nogen der har erfaringer eller viden om dette for vi vil meget gerne videre i vores renoveringsprojekt :)

På for hånd tak!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lak på vandbase flyder ikke godt, så rullen er ikke vejen frem. Brug en rigtig flad lakpensel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Okay, hvis jeg tolker det rigtigt henviser du så til den kombination vi selv har gjort med Bona produkterne? For de anbefaler selv man gør det på denne måde og man lige præcis bruger disse produkter sammen. Men hvordan skal man pensle 58 kvm? Kommer man ikke bare til at kunne se penselstrøg? Tænker lakken når at tørre en del steder inden man får fat på 
de profesionelle havde ikke denne kombination. Det var bare rent lak 3 gange. 
Jeg har endnu ikke mødt et produkt der overgår en traditionel flad lakpensel. Hårene skal være bløde, og ja - det er træls arbejde at gøre det grundigt med godt resultat første gang.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har i forsøgt at fortynde lakken, så den flyder bedre ud? Både med maling og lak kan det være en fordel at fortynde, da det giver færre spor efter værktøj. Det tørrer langsommere, og der skal flere lag til, men resultatet plejer altid at blive bedre.

Hellere leje end at bo på gaden.
Afspændingsmidler hjælper på nogle typer maling. Om det virker på lak ved jeg ikke, men en prøve kan anbefales.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Tusind tak for jeres svar! Vi havde læst os frem til malerrulle da vi selv gjorde det.
Vi har fortyndet det dom der står på produktet, vi ved ikke hvad de profesionelle har gjort.
Men vi kunne godt bare tænke os og overlade det til de profesionelle nu når de er i gang. Har i erfaringer med de spor der er, går de væk eller er det en ommer? :) 
De spor der er efterladt i den tørre lak er permanente - desværre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Undskyld, men profesionelle efterlader ikke værktøjsspor! ;-P

Hellere leje end at bo på gaden.
Okay så for at få dem væk er del bare en ommer.
Det er ikke værktøjspor. Det er rullespor fra lakken er blevet rullet ud.
Prøv at sæt et billede ind, så er det meget nemmere at svare

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også