Hvad adskiller etager ?

Ja et lidt "sjovt" spørgsmål.

I "min" etageejendom er der ikke emhætter som standard i køkkenet. Men min underbo elsker kartofler (at koge dem), så meget at vanddampen har givet fugtskader på hendes loft!.

Det mener hun så er min skyld som overbo!. Jeg leger nemlig swimmingpool - bare uden at have en pool! AKA jeg plasker bare vand ud over det hele. Bevares enhver kan komme til at spilde en kop vand, men så bliver det da også tørt op igen.

Tilbage til spørgsmålet: Er det overhovedet muligt at JEG er skyld i hendes "vandskade" på sit loft? Altså er etageadskillelser ikke bygget så solidt, at vand eller anden fugt umuligt kan trænge igennem ? Plastik dampspærre, 30 cm beton ?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det nybyggeri eller noget gammelt der er væsentlig forskel de lejligheder der nævnes.
Hvad er gulvene er det træ planker med huller imellem brædderne eller støbte gulve

Der mangler info .
Du har vel bare væltet nogle af dine flasker med urin i?

Med venlig hilsen
ktm

 

Det gode naboskab er en af de vigtigste "skabe" når man bor tæt sammen. Du må invitere den dame op i din lejlighed så hun kan se at du ikke svømmer rundt i en pool i køkkenet. Så vidt jeg husker har du tidligere haft viceværten til at kigge på sagen. Og at du ikke havde noget at gøre med den plet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
.....ligesom vodka....

 

PinkHenrik skrev den 16-07-2020 12:00:01

Ja, du er skyld i vandskaden, da vand løber altid den letteste vej, altså ned af.

 Dog ikke herregårdsvand, der som bekendt kan løbe op ad bakke.


Med venlig hilsen
ktm

 

Pink Henrik skrev: da vand løber altid den letteste vej, altså ned af.
Aaaarrhh Jeg mener du at kunne se i mit køkken at vand (dampe ) fra kogning af kartofler kan finde på at stige op. Og hvis ikke man har emhætte og glemmer at skrue ned, så kan det sagtens sætte plamage på loftet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-07-2020 13:22:50

Pink Henrik skrev: da vand løber altid den letteste vej, altså ned af.
Aaaarrhh Jeg mener du at kunne se i mit køkken at vand (dampe ) fra kogning af kartofler kan finde på at stige op. Og hvis ikke man har emhætte og glemmer at skrue ned, så kan det sagtens sætte plamage på loftet.

 Enig, men når dampen fortættes og bliver til vanddråber så vil de ikke løbe opad til etagen oppe over, men dryppe ned ad 

Hvis valget står mellem vanddamp på den ene etage og pool på gulvet ovenpå, så ved jeg godt hvor jeg ville sætte børneopsparingen på hvor skaden stammer fra 

Min mor boede i en egendom, hvor ovenboen vaskede gulve flere gange om ugen med store mængder sæbevand (fordi hun troede at hun kunne lysne gulvene med sæben, men ingen havde fortalt hende at der lå årevis af gammel lak på gulvene)
Det resulterede i store pletter og nedfalden stuk hos min mor....


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mon det er idelig gulvvask, der er den sandsynlige årsag lige i dette tilfælde??  

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis