Sorte skjolder på nye terassebrædder

Vi har lige bygget en hævet træterasse med brædder i cumaru træ. En uge efter oliering med trip trapSer de sådan ud: de lyse skjolder er formegentlig fra kluden der har taget restolien af. 
Hvad er der lige sket. Kludder i hærdning Pga fugt eller vejrlig. Angreb af skimmel.?? What og hvordan fikser vi det. Vi har gjort som foreskrevet og det var super flot de første par dage. Min mand er grædefærdig og nu hænger det videre arbejde vist på mig , så hjælp udbedes. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om der er kommet for meget olie på. Stod der blank olie under tørringen/hærdningen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej jeg vil nærmest sig han gav meget mindre end jeg ville have gjort og tørrede efter ret hurtigt. Så det har ikke stået og søbet. Det var også tørt og silkeblødt efter behandlingen. Ikke noget sejt klister, som hvis Køkkenbordpladen har fået for Tykt et lag. Det sorte kom først efter nogen dage. Det stod flot rødligt som det skulle i et par dage. Derfor hælder jeg mest til at det må være noget skimmel fordi regn er trængt ned under en umættet Olieoverflade og fanget der. Men jeg kan så ikke forklare hvorfor kludepletterne er der. Måske fordi det her har fået mere olie og skimlen ikke har kunnet udvikle sig.. ??? Men det er jo hjemmestrikkede teorier. 
Noget kunne tyde på du har ret. Har du prøvet at slibe let? Er du heldig kan du måske slibe de sorte pletter væk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror at det skyldes at træet ikke har været tørt nok så olien har ikke kunnet trænge ned og er simpelthen hærdet op på overfladen. Men det er også kun en teori. Du må ind og google efter løsningsforslag

Bare kald mig BBB 
Jeg har undersøgt sagen. Træet har været fugtigt da olien blev påført.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for input folkens. Mysteriet er opklaret. Det var jernstøv fra vinkelsliberen som min man havde stået og arbejdet med for tæt På terassen. Så det har simpelthen virket som en gang bejse da det blev vådt. Terrassen er nu fin igen efter en større omfang slibning med gulvsliber og knofedt. 
Hulan, hvor han skylder dig en stor middag, nye sko og en stor knuser!


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis