Simplicitet regent 14 hydro

Hej er der nogen der har simplicitet regent 14 hydro syntes den trak for dårligt fik suget gammel olie op fra hydrogen og fik nyt 10-40 oil hældt på vanskeligt opgave Ca 1 1/2 litter på men den rykkede sig ikke en tomme så sp jeg driver remmen ikke var god en ny hjem og bøvl igen men på kom den det gav så lidt men kunne ikke trække sig selv slet ikke med klip bord på så gav jeg ddn 1/2 litter mer og hørte nogen beskrive at man skulle hæve et hjul af gangen og lade den tøffe roligt en 1/2time på hver hjul så luft kunne komme ud af olien og pumpe i hydrolyse det har faktisk hjulpet men ikke helt det kniber med at trække ! Hvor meget olie skal der være på hydrogen ser for mig ud som der kunne være 1 litter mer op til påfyldning ! Er der nogen der har svaret her inde mvh HP

Mvh Henry 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udluftnings proceduren plejer at være følgende..(generelt for hydrodrev)
Hæv det ene hjul op fra jorden, aktiver den stang der gør man kan skubbe med klipperen når den ikke er startet, så lader du den stå lidt højere end tomgang, og så sætter du bak 6 gange, og derefter frem 6 gange. (stille og roligt, efter hinanden)
Derefter sætter du stangen til frikobling tilbage
Og gentager 6 gange bak og 6 gange frem.
Tjek oliestanden.

tjek også at remskiven på hydrostaten, rent faktisk trækker akslen med rundt.

Nu kender jeg ikke lige din hydrostat, men normalt skal oliestanden være ca 1 cm under påfyldningsproppen.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Nicholas  jeg har så fået nok på hydrostatisk og kørt 1/2 TIME eller mer på begge og som  je_ns skrev så har jeg lige kørt det program igennem men det hjalp lidt  så den er nok slidt hydrostatisk! Nu vil jeg prøve om den kan trække monteret klipper tak for råd 

Mvh Henry 
tak.
Et typisk tegn på en hydrostat er slidt, er den køre langsommere når den er varm, nogle gange hjælper et olieskift i en periode. din er nok bare træt, ærgeligt at reservedelene till en hydrostat er så hamrende dyre.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Udluftnings proceduren, er den Hydrogear  foreskriver, skiftede på min Zeroturn, det virkede første gang. (den trak fint inden olieskift, men skiftede for olien så lidt træt ud)

Nu ved jeg ikke hvad din traktor har været brugt til, har den været brugt som trækdyr til tunge vogne eller lignende, så slider det meget på gearet, da de små maskiner kun er beregnet til at trække sig selv.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Den har kun klippet græs hos mig - lige ordnet klipper sidste for sommer og ny rem her i år og nu også drive rem og olie på hydro men fik klippet et stykke men bare der var tegn på små ujævnheder så kneb det alligevel og rykkede jeg i sædet så virkede det som lidt skub! Men nu tror jeg der skal et andet bagtøj på så jeg ser om det kan opdrives 

Mvh Henry 
Har du tjekket at rem og remstrammer sidder korrekt, og at remmen er stram.
Tjek også om akslen ned i hydrostaten rent faktisk løber med rundt.

Er det et pludseligt opstået problem, eller er den bare langsomt blevet dårligere til at trække?

Vi prøver igen, i morgen --
Efter olieskift prøvede føfst en 30 motorolie den virkede ikke lige så godt så sugede jeg det op og skiftede 10 -40 efter en der havde gjort det og ellers løftet de ene og andet du og kørt 2/2 time eller mer - fik slået noget men den trak ikke næsten ny rem og strammer ok så ,!

Mvh Henry 
Jeg fik skrevet noget vås!! Jeg satte ny rem på og løftede et hjul ad gangen lod den trække 1/2 time på hver hjul men det virkede ikke efter hensigten så - remskive fungerer fint men det er ikke nemt at se den i rotation plade dægger over men føles godt nok 

Mvh Henry 
Har du prøvet at udlufte som jeg beskrev det ?
Med først at aktivere den stang, der gør man kan skubbe rundt med den, osv.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis