Flydende gulv og overgang til trappe

Kære gør det selv folk.

Jeg kunne godt bruge et godt råd.

Jeg skal lægge flydende gulv på førstesalen. Det skal føres hen til en trappe ned og jeg bliver nødt til at montere en trappeliste for at skjule overgangen fra det flydende gulv og det øverste trin på trappen. Nu bliver jeg dog lidt i tvivl om hvordan jeg gør det bedst. Hvis jeg montere listen i gulvet fiksere jeg jo gulvet, hvilket jeg tænker vil være uheldigt. Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan man kan skjule denne overgang uden at fiksere gulvet

De bedste hilsner
Jonas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke sikkert, at det er et problem, hvis du fikserer den med fx montagelim. Det har jeg selv gjort ved en trappe, og det har ikke flyttet sig i fire år.
Men hvis du er bekymret, kan du jo nøjes med at klæbe listen (hvis der er tale om en vinkel) på trappen og lade den anden del være fri? Så kan gulvet bevæge sig frit.
Det er begge gode ideer. Jo jeg kan selvfølgelig vælger kun at montere i enten trappen eller i gulvet. Det er et mindre rum på ca 10 kvm som dækker det flydende gulv på førstesalen, så det er vel også begrænset hvor meget det kan bevæge sig. såfremt jeg kun montere i gulvet med korte skruer er det vel væsentligt at jeg ligger gulvet på tværs af trappen så det kun er et gulvbræt jeg montere listen i, hvis jeg lader enderne støde op til trappenedgangen så vil jeg jo montere i flere gulvbrædder og derved fiksere dem op til hinanden. Er i ikke enige i det?
Med det lille rum ville jeg ikke umiddelbart spekulere på det. Læg gulvet så det passer med rummet og lysets retning, så monterer du skinnen som du vil.
Som du selv er inde på er det ikke meget bevægelse, der vil komme på så få kvadratmeter.
Jeg tænker du har ret FeuerDK. Såfremt jeg fiksere det i den ene ende er gulvet ikke længere end 3 meter, så jeg tænker også at det blot vil forskyde sig i den anden retning. Det er et repo, hvor der ikke kommer til at stå tunge møbler. Tak for jeres indlæg alle sammen
Annonce
Super fin løsning djaydjay. Den vælger jeg så er jeg i hvert fald sikker på at gulvet ikke begynder at brokke sig:-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis