Problemer med entreprenør

Hej alle,

Hvordan kommer jeg videre?

En entreprenør lavede bl.a. tag for mig på 70m2 teglbeton. Han har lavet med 6 graders hældning, hvorefter jeg finder ud af det som værende problem gennem et tagtjek.

Han flipper ud med truende adfærd og laver det om til tagpap.

Så har han ikke smeltet det rigtigt. Ny tagtjek røbede det.

Så fixer han det. Ny tagtjek. Igen smeltet forkert. Rette op på det vil kræve fjernelse og genlægning af ny tagpap.

Kan jeg tillade mig at smide ham ud og fortsætte med en anden? Samt opkræve restancen fra ham? 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan du vælge at stoppe samarbejdet og fortsætte med en anden, men det bliver meget vanskeligt at kræve penge tilbage. Det vil kræve, at du kører en sag for at få afgjort, hvor meget der skal betales tilbage - der er jo trods alt udført noget arbejde som kan genbruges. Derudover lyder det til (på din beskrivelse af personen) at selv, hvis du vinder en sag, så kommer du til at kigge langt efter dine penge.

Det lyder til at din håndværker er inkompetent, så jeg ville i alle tilfælde kigge efter en anden.

Hvad står der i jeres kontrakt om hvad han skal lave?
Hvad har du betalt forud, og hvad skylder du fortsat?

Hvad siger den nuværende håndværker til sagen, vil han rette op på skaden eller nægter han noget er galt?

Den tagtjek du omtaler, hvad er det? Hvem står bag denne? og hvem har igangsat det?

MVH Njord
Formoder det er samme sag som tidligere tråde?
Du nævner ikke noget om hvorvidt det er lavet med kontrakt og regning, så det er jo svært at komme med nogen gode forslag når vi ikke ved om du reelt har nogen mulighed for at stille krav overfor ham.

Men uanset hvad er det jo gået ret galt fra start af, så personligt ville jeg være nervøs hvor meget af det udførte overhovedet er i orden. Så selvom det skulle lykkedes for ham at brænde pappet ordentligt på, er resten af konstruktionen så i orden? Isolering, vindpap, dampspærre, undertag osv, der er mange ting der kan være lavet forkert.
På med en advokat og lad ham køre sagen, så du slipper for at have kontakt med håndværkeren.
 

Bare kald mig BBB 
Hej,

Ja der blev givet et tilbud og alt er på faktura. Men der er ikke en decideret kontrakt. Jeg er ny husejer og ved ikke mange ting. Fik et tilbud også gik han igang. Der står få oplysninger i tilbuddet.

Kommer jeg til at betale for advokat honorar?
 Der er en meget stor grænsende til 100% chance for, at du kommer til at betale gildet. Hvad står der i tilbudet og accepterede du det? Der må som minimum stå, hvad der skal laves, og hvad det koster. Og advokater bruger det dyreste blæk i verden.

fase
Annonce
Ja som udgangspunkt skal du betale advokaten og det kan jo nemt løbe op.  Du har jo også som nævnt tidligere mulighed for at gå til klagenævnet.
Prøv dog at løft røret og ring til klagenævnet og få lidt rådgivning, eller en advokat og forhør dig om noget økonomi i sådan en sag. 

Du kan jo stoppe samarbejdet her hvis det trods alt er lykkedes at få et tæt tag, Men gør du det er sagen jo slut og du har accepteret omstændighederne og så blivet det svært senere at gøre noget.

Søg en eller anden form for professionel hjælp må være det bedste råd.

Bare kald mig BBB 
Hej, hvad slags advokat skal jeg søge? Har de et navn?
Nogle advokatfirmaer har flere ansatte med forskellige specialer. Du kan spørge i et advokatfirma. Slå op på krak eller eniro. i søgefeltet skriver du advokater, bynavn. Bynavnet skal selvfølgelig være den by du i nærheden af/i.

fase
Tak, jeg prøver. For nu siger han at han ikke vil rette op på det, fordi jeg ikke gider betale ham merpris for tagpap på 16.000
Tagpappet skal vel lægges på uanset, om du vinder eller ej. Så måske skal du vælge dine kampe med omhu.

fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis